افشای بیماری سرطان آنجلینا جولی : جولی بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شد که ژنی ...


جولی بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شد که ژنی دارد که او را در معرض ابتلا به سرطان سینه و سرطان تخمدان قرار می دهد، به همین دلیل عمل دوگانه پستان برداری روی او انجام شد.        پادشا: آنجلینا جولی بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شد ژنی دارد که او را در معرض ابتلا به سرطان سینه و سرطان تخمدان قرار می دهد، به همین دلیل عمل دوگانه پستان برداری روی او انجام شد.

به گزارش پادشا، این بازیگر 37 ساله برنده اسکار و سفیر حسن نیت سازمان ملل می نویسد: «مادرم ده سال با سرطان مبارزه کرد و در 56 سالگی مرد. او آنقدر دوام آورد تا بتواند اولین نوه اش را ببیند و در آغوش بگیرد...

ما اغلب در خانه در مورد "مامانِ مامان" حرف می زنیم و من تلاش می کنم بیماری ای که او را از ما گرفت برای بچه هایم توضیح دهم. آنها می پرسند آیا من هم به این بیماری مبتلا می شوم یا خیر. همیشه به آنها می گویم که نگران نباشند، ولی حقیقت این است که من ژن "معیوبی" به نام BRCA1 دارم که خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان تخمدان را به شدت افزایش می دهد.»


جولی اعتراف می کند که احتمالات به نفع او نبودند: «دکترهایم تخمین زدند که من 87 درصد ریسک ابتلا به سرطان سینه و 50 درصد ریسک ابتلا به سرطان تخمدان دارم. البته این میزان ریسک برای هر خانمی متفاوت است. می دانستم که باید با این واقعیت روبرو شوم، پس تصمیم گرفتم پیشگیری کنم و تا آنجا که می توانم ریسک را کاهش دهم. تصمیم گرفتم تا عمل دوگانه پستان برداری پیشگیرانه انجام دهم. با سینه شروع کردم، چون ریسک سرطان سینه بیشتر از ریسک سرطان تخمدان بود و جراحی آن پیچیده تر بود.»

آنجلینا جولی سرطان سینه , آنجلینا جولی , برد پیت و آنجلینا جولی

در 27 آوریل، او دوره سه ماهه رویه های پزشکی مربوط به پستان برداری را کامل کرد. او می گوید: «در این مدت توانستم این موضوع را پنهان نگه دارم و به کارم ادامه دهم.»

به گزارش پادشا، او حالا اینها را می نویسد: «امیدوارم که زنان دیگر بتوانند از تجربه من استفاده کنند. سرطان هنوز هم چیزی است که ترس در دل مردم می اندازد و حس ناتوانی عمیقی در آنها ایجاد می کند. ولی امروزه با آزمایش خون می توان زود متوجه شد که آیا کسی استعداد سرطان سینه و سرطان تخمدان را دارد یا خیر و در صورت وجود، فوراً اقدام کرد.»

جولی در مورد جراحی ها، دلایل او برای گفتن این موضوع به مردم و حمایت عاشقانه ای که از سوی برد پیت دریافت کرد می گوید:

«من خواستم این قضیه را بنویسم و به همه خانم ها بگویم که تصمیم به عمل جراحی پستان برداری آسان نبود. ولی تصمیمی بود که از گرفتن آن خوشحالم. احتمال ابتلا به سرطان سینه در من از 87 درصد به 5 درصد کاهش یافت. حالا می توانم با خیال راحت به بچه هایم بگویم که نترسند، چون قرار نیست من از سرطان سینه بمیرم.»

او می گوید از اینکه فرزندانش، مدوکس، پکس، شیلو، زاهارا، ناکس و ویوین "چیزی نمی بینند که آنها را ناراحت کند" دلگرم است. "شاید آنها جای زخم های کوچکم را ببینند، ولی فقط همین است. من مثل همیشه مامان آنها هستم، همان مامان قبل. و آنها می دانند که دوستشان دارم و هر کاری می کنم تا در حد توانم پیششان باشم. به عبارت شخصی تر، حس نمی کنم که چیزی از زنان دیگر کم داشته باشم. احساس قدرت می کنم از اینکه انتخاب بزرگی انجام دادم که به هیچ وجه از زنانگی من نمی کاهد."

البته جولی می گوید بخشی از این حس قدرت بخاطر حمایت شانه به شانه پیت از او بوده است.

«من خیلی خوش شانسم که کسی مثل برد را دارم که این قدر دوست داشتنی و حامی من است. بنابراین به همه کسانی که همسر یا نامزدی دارند که دچار این مشکل است می گویم بدانید که شما بخش مهمی از این فاز هستید. برد در هر دقیقه از مدت جراحی و زمانی که در مرکز سرطان سینه پینک لوتوس بودم، پیشم بود. حتی گاهی اوقات با هم می خندیدیم. می دانستیم که این تنها کار درست برای خانواده ماست و ما را به هم نزدیکتر می کند و همینطور هم شد.»

او ادامه می دهد: «امیدوارم هر خانمی که این مطلب را می خواند بداند که گزینه ها و انتخاب هایی وجود دارد. من همه خانم ها را، بخصوص آنهایی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه یا تخمدان دارند، تشویق می کنم که تحقیق کنند و اطلاعات کسب کنند و از کارشناسان پزشکی کمک بگیرند و در مورد این جنبه زندگی، انتخاب های فکرشده و آگاهانه ای داشته باشند.

من نخواستم این موضوع را از مردم پنهان کنم چون زنان بسیاری هستند که نمی دانند تحت سایه سرطان زندگی می کنند. امیدوارم که آنها هم بتوانند ژن های خود را آزمایش کنند و اگر ریسک آنها هم بالاست، بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.»

او اینطور نتیجه گیری می کند: «زندگی چالش های زیادی دارد. چالش هایی که نباید ما را بترسانند آنهایی هستند که می توانیم به آنها رسیدگی کنیم و کنترل آنها را بدست بگیریم.»


ویدیو : افشای بیماری سرطان آنجلینا جولی