افشای ابعاد جدیدی از هویت ایرانی گروگانگیر : بحران گروگانگیری در سیدنی بعد ...


بحران گروگانگیری در سیدنی بعد از ۱۶ ساعت با حمله پلیس به کافه محل گروگانگیری پایان یافت و بعضی از منابع خبری از کشته شدن عامل گروگانگیر و برخی دیگر از دستگیری وی خبر می‌دهند. خبرآنلاین: بحران گروگانگیری در سیدنی بعد از ۱۶ ساعت با حمله پلیس به کافه محل گروگانگیری پایان یافت و بعضی از منابع خبری از کشته شدن عامل گروگانگیر و برخی دیگر از دستگیری وی خبر می‌دهند.

رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از وقوع گروگان‌گیری در شهر «سیدنی» این کشور خبر دادند.

در همین حال بعد از اعلام اینکه گروگانگیر هویت ایرانی دارد پلیس به کافه حمله کرد که منجر به کشته شدن گروگانگیر و ازد شدن گروگان ها شد.

هویت فرش در خانه های ایرانی , افشای هویت عامل حمله با چاقو در لندن , عکس های علی جدیدی بوکسور ایرانی

خبرگزاری فارس گزارش داد: اخبار ضد و نقیض از سرنوشت عامل گروگان‌گیری سیدنی وجود دارد. پس از آنکه رسانه‌های متعدد از جمله «پی.زد.فید» استرالیا از مرگ گروگانگیر خبر دادند، برخی رسانه‌ها همچون اسپوتنیک گزارش کردند که گروگانگیر دستگیر شده است و  ان بی سی آمریکا نوشت که سرنوشت گروگانگیر هنوز روشن نیست.

در همین حال خبرگزاری رویترز در گزارشی هویت گروگانگیر را بررسی کرد و نوشت: او یک ایرانی است.

در این رابطه فارس هم به نقل از همین خبرگزاری نوشته است: حدود 15 ساعت بعد از آغاز ماجرا، یک منبع در وزارت دادگستری استرالیا از کشف هویت فرد گروگان‌گیر خبر داد اما اعلام کرد که نام و ملیت وی منتشر نخواهد شد اما بلافاصله خبرگزاری رویترز سپس دیگر رسانه‌های غربی مانند «آسوشیتدپرس»، به نقل از پلیس استرالیا اعلام کرد که فرد مسلح، «شیخی سابقه‌دار» است که ملیت ایرانی دارد و نام او «هارون مونس» است.

نکته جالب توجه در این مسئله، انتشار یکباره و سریع حجم بالای از اطلاعات شخصی، خانوادگی و عکس‌های متعلق به این فرد است.

اما «شیخ هارون» یا «شیخ سابقه‌دار» کیست؟

دانلود فیلم ایرانی , عباس جدیدی , فیلم ایرانی

وبسایت «ویکی‌پدیا» در توضیح هویت این فرد آورده است که شیخ هارون «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران (بروجرد1343) است که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می کند».

همچنین بر اساس این وبسایت وی نام خود را به هارون مونس تغییر داده سپس به شیخ هارون شهرت یافته است.

در سوابق وی که در فضای مجازی موجود است، آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال 1996 به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد».

در 15 نوامبر 2013، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.

رسانه‌های استرالیایی امروز گزارش کردند که فرد گروگانگیر از گروگانها خواسته تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و گفته است که از طرف «داعش» چنین کارهایی را صورت داده است. بنا بر این گزارش، ظاهرا وی از گروگان‌گیرها خواسته است که پرچم جبهة النصره را نیز از پنجره در مقابل دوربین‌ها به نمایش درآورند.


ویدیو : افشای ابعاد جدیدی از هویت ایرانی گروگانگیر