افسانه«شیرین و فرهاد» در کره+ تصاویر : اخبارفرهنگی - افسانه«شیرین و فرهاد» ...



شیرین و فرهاد , فرهاد و شیرین , داستان شیرین و فرهاد

اخبارفرهنگی - افسانه«شیرین و فرهاد» در کره+ تصاویر

محمود مکتبی درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه مجموعه آثاری خلق شده من در طول برنامه یک ماهه رزیدنسی در کره بود.

نمایشگاه انفرادی محمود مکتبی با عنوان «داستانی درباره عشق» در گالری ونگل (Wongol) در شهر گونگجو افتتاح شد. این نمایشگاه  حضور تعدادی از هنرمندان کره ای و اعضای گروه یاتو افتتاح شد و به مدت یک ماه برپا خواهد بود.

طاق شیرین و فرهاد , عکس واقعی شیرین و فرهاد , تصاویر شیرین کاری ها و غذا خوردن جالب کودک یک ساله

محمود مکتبی درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه مجموعه آثاری خلق شده من در طول برنامه یک ماهه رزیدنسی در کره بود. البته بیشتر زمان من صرف ساخت یک چیدمان بزرگ درباره یک داستان عاشقانه کره ای با عنوان «کنکاکچی» شد و در افتتاحیه پرفورمنسی بر گرفته از داستان شیرین و فرهاد و با عنوان «هزار بار بنویس ایران» داشتم.

غار باستانی شیرین و فرهاد , حمیرا مثل شیرین واسه فرهاد , سریال نفس شیرین ویژه محرم تصاویر

وی با بیان اینکه این چیدمان مورد توجه کره‌ای‌ها قرار گرفت، افزود: انتخاب این موضوع و این داستان ویژه در کره برای هنرمندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه هم جالب بود. این چیدمان یک لوبیای بزرگ در ارتفاع سه و طول پنج متر است که مخاطبین با چشمان بسته می‌توانند وارد آن شوند و با لمس دیواره ها چیزهایی درباره عشق بیابند. داستان «کنکاکچی» از این قرار است که کره ای ها اعتقاد دارند هر فردی که عاشق می‌شود در واقع به نوعی کور شده و چشمان او بسته می‌شود و لوبیا نماد این داستان است. بسیاری از کره‌ای‌ها پس از ازدواج به یکدیگر گردنبندهای لوبیا از جنس طلا به نشان وفاداری در عشق و کور شدن در عشق هدیه می‌دهند و این یادمان و چیدمان لوبیا برای آنها بسیار معنا و حس ویژه ای داشت.

تصاویر منزل فرهاد مجیدی , افسانه بایگان , قصر شیرین

مکتبی همچنین اظهار داشت: در این نمایشگاه ارتباط فرهنگی بین دو کشور برای من بسیار اهمیت داشت و هنگامی که داستان شیرین و فرهاد را برای مخاطبین و هنرمندان بازگو می‌کردم، همانقدر برای آنها تاثیرگذار بود که چیدمان لوبیا و حضور در آن. به عقیده من هنر، ادبیات و فلسفه گذشته و امروز ما حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما متاسفانه کمتر فضای پرداختن به آنها وجود دارد.

شیرین نوبهاری , افسانه پاکرو , فرهاد مجیدی

وی همچنین افزود: من در طول حضور دو ماهه خود در کره جنوبی بحث‌های فراوانی با هنرمندان سایر کشورها داشتم و بسیاری از آنها با سعدی و حافظ و خیام و سهروردی و... آشنا بودند اما هیچکدام حتا یکبار نامی از شاملو، فروغ یا سهراب سپهری و هنرمندان معاصر ما نشنیده بودند و برخی از آنها برای نخستین بار با یک ایرانی ملاقات می‌کردند. این مسئله دردناک است و فرهنگ و هنر معاصر ما باید بار دیگر در یک گستره جهانی مطرح و بازگو شود و هر کدام از ما به سهم خود می‌توانیم در این مسئله تاثیرگذار باشیم و برای آن تلاش کنیم.

تصاویر زیبا , فرهاد اصلانی , تصاویر

گفتنی است در این نمایشگاه علاوه بر چیدمان و پرفورمنس نقاشی هایی با موضوع گل و مرغ و یک مجموعه چیدمان با عنوان «هتروپیا» به نمایش درآمده است.

شیرین بیان , تصاویر گرافیکی با اسم درخواستی شما , فرهاد آییش

فرهاد ظریف , جوش شیرین , شیرین پلو

تصاویر عاشقانه , شیرین گرامی , فرهاد قایمیان

فرهاد قایمی , لیمو شیرین , تصاویر خنده دار

اخبارفرهنگی - همشهری آنلاین


ویدیو : افسانه«شیرین و فرهاد» در کره+ تصاویر