افزایش 10 درصدی قیمت مصالح در سال جاری :   اخبار اقتصادی - بازرس انجمن صنفی ...



افزایش قیمت دلار , علت افزایش قیمت دلار , دلیل افزایش قیمت دلار

 

اخبار اقتصادی - بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان خبر داد
افزایش 10 درصدی قیمت مصالح در سال جاری

افزایش قیمت فولاد و بتن که اصلی‌ترین مصالح ساختمانی هستند باعث افزایش قیمت تمام شده ساختمان خواهد شد.

محمد مهدی مافی - بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت مصالح ساختمان اظهار کرد: از شروع سال جدید به طور متوسط 10 درصد افزایش قیمت مصالح داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که فولاد و بتن مهم‌ترین مصالح ساختمانی هستند، تصریح کرد: این دو مصالح حدود 35 تا 40 درصد مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهند به این ترتیب جزو اصلی‌ترین مصالح ساختمانی به شمار می‌روند.

مافی افزود: به طور کلی ساخت ساختمان‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یکی ساختمان‌هایی که بسیار مرغوب ساخته می‌شوند و دیگری ساختمان‌هایی که به طور متوسط ساخته می‌شوند.

بازرس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفت: برای یک ساختمان متوسط شهری به طور میانگین 30 تا 35 درصد هزینه ساخت، صرف دستمزدها و 30 درصد باقیمانده روی مصالح نازک‌کاری تمرکز دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته این محاسبات با در نظر گرفتن یک ساخت متوسط تاسیسات ساختمانی مدنظر است.

مافی درباره افزایش قیمت مصالح و تاثیر آن در روند ساخت و ساز در بازار مسکن اظهار کرد: ساخت و ساز یک تابع است که حاصل متغیرهای بسیار زیادی است که یکی از آن‌ها تابع قیمت مصالح ساختمانی است که نهایتا در قیمت تمام شده ساختمان تاثیرگذار است و باعث افزایش قیمت تمام شده ساختمان خواهد شد.

بازرس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها روی واقعی شدن قیمت‌ها تاثیر دارد، اضافه کرد:‌ به این ترتیب امیدواریم با اجرای این دو طرح و واقعی شدن قیمت‌ها به سمت صرفه‌جویی پیش رویم.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : افزایش 10 درصدی قیمت مصالح در سال جاری