افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار :     ایسنا: با توجه به خشكسالی‌ كه پشت ...



 

 

ایسنا: با توجه به خشكسالی‌ كه پشت سر گذاشتیم در سال جاری میزان آجیل و خشكبار 20 درصد افزایش قیمت پیدا كرده است.

رییس اتحادیه خشكبار و آجیل فروش با اعلام این خبر افزود: قیمت گردو، پسته و توت خشك نسبت به سال گذشه كمی بیشتر شده است اما قیمت سایر اقلام مانند گذشته است.

جواد اخوان با اشاره به نزدیك بودن شب چله گفت: تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم تا مردم در آخر سال برای تهیه خشكبار و آجیل به مشكل برنخورند و آجیل به میزان فراوان در بازار وجودداشته باشد.

وی درباره عرضه آجیل در قنادی‌ها نیز اظهار كرد:‌ طی توافقاتی كه با اتحادیه قنادان در سال‌های گذشته انجام شد قرار شد كه قنادی‌ها بتوانند در حد محدود آجیل عرضه و خشكباری‌ها نیز در حد محدود بتوانند اقدام به عرضه شیرینی‌های بسته بندی شده كنند اما برخی قنادان پا فراتر گذاشته كه با نصرتی ـ رییس اتحادیه قنادان ـ كه از دوستان بنده نیز هست صحبت می‌كنیم، جلساتی را داشته و داریم تا روی توافقنامه صورت گرفته تجدیدنظر شود؛ البته تداخل صنفی در همه صنوف وجود دارد.

اخوان با تاكید بر لزوم حمایت از آجیل‌پزها گفت: ‌150 واحد آجیل‌پز در بازار تهران مستقر هستند كه كار آن‌ها بو دادن آجیل است؛ دستگاه‌های این كار با گازوئیل كار می‌كند، از طرفی نیز آجیل‌پزها برای برق زدن آجیل مجبورند مقداری روغن به آن اضافه كنند كه باعث ایجاد دود می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد دود هنگام بو دادن آجیل باعث شده تا آجیل‌پزی جزو صنوف آلاینده تشخیص داده شود كه باید به خارج از محدوده تهران بروند. ما نیز موافقت خود را اعلام كردیم اما به شرطی كه تسهیلاتی در اختیار آجیل‌پزها قرار گیرد؛ این قشر ضعیف هستند و باید از آن‌ها حمایت شود. قرار شد دولت كمك كند و به آن‌ها وام دهد.

رییس اتحادیه خشكبار و آجیل فروشان با اشاره به ارائه زمین به پرنده فروش‌ها برای انتقال واحدهای خود تاكید كرد: از ارگان‌های ذی‌ربط می‌خواهیم به هر طریق از جمله ارائه وام و یا تهیه زمین به آجیل‌پزها برای انتقال واحدهای آجیل‌پزی كمك كنند.... /  تحلیل : عصر ایران


ویدیو : افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار