افزایش نیروهای نظامی روسیه در سوریه : مقامات امنیتی آمریکایی می‌گویند که تعداد ...


مقامات امنیتی آمریکایی می‌گویند که تعداد پرسنل نظامی ارتش روسیه در سوریه به 4 هزار نفر افزایش یافته است. خبرگزاری فارس: مقامات امنیتی آمریکا و کارشناسان مستقل می‌گویند که نیروی نظامی مسکو در سوریه به چهار هزار پرسنل افزایش یافته است.

بنا به گزارش رویترز، این مقامات امنیتی اعلام کردند که مسکو وقتی که حملات هوایی خود به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد، حدود دو هزار پرسنل در سوریه داشت و از آن زمان تاکنون تقریباً این تعداد نیروهای خود را دو برابر کرده است و همچنین تعداد پایگاههایی که از آنها استفاده می‌کند نیز افزایش داشته است.

سه نفر از مقامات امنیتی آمریکا که از گزارشات اطلاعاتی آمریکا اطلاع دارند می‌گویند که روس‌ها متحمل تلفات نظامیان خود شده‌اند اما تعداد دقیق آنها را اعلام نکردند.

با اینحال، وزارت خارجه روسیه اطلاعاتی درباره تعداد نیروهای روسی در سوریه یا تلفات را که ارتش روسیه متحمل شده است، منتشر نکرده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که کرملین گفته است که هیچ نظامی روس با نقش رزمی در سوریه ندارد ولی تأکید کرده است که مربیان نظامی و مستشاران روس با ارتش سوریه همکاری دارند و همچنین نیروهای روس برای محافظت از پایگاههای روسیه در غرب سوریه در این کشور حضور دارند.

آمریکا به شدت از عملیات نظامی روسیه در سوریه انتقاد دارد و «باراک اوباما» پیش‌بینی کرده است که مداخله نظامی روسیه در سوریه به باتلاق منتهی می‌شود.

وز 30 سپتامبر ارتش روسیه با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.

جنگنده‌های روس در یک ماهی که از این تصمیم می‌گذرد، بیش از 2000 موضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.


ویدیو : افزایش نیروهای نظامی روسیه در سوریه