افخم: امیدواریم با پیشنهادات جدید ایران به آژانس برای تداوم مذاکرات به نتیجه خوبی برسیم :



نتیجه ی بازی جدید ایران و قطر , محصولات جدید ایران خودرو , نتیجه بازی ایران سوریه

افخم: امیدواریم با پیشنهادات جدید ایران به آژانس برای تداوم مذاکرات به نتیجه خوبی برسیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات بین آقای عراقچی و آمانو، مفید و سازنده بوده و امیدواریم با پیشنهادات به آژانس برای تداوم مذاکرات و رفع ابهامات به نتیجه خوبی برسیم.

به گزارش مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره دیدار عباس عراقچی و آمانو  و ارزیابی مذاکرات ایران و آژانس که از روز گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: دومین دور از مذاکرات ایران و آژانس در دولت یازدهم از روز گذشته شروع شده که این دوازدهمین دور از مذاکرات ایران و آژانس در دو سال گذشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر همکاری تاکید داشته و نهایت تلاش خود را برای شفاف سازی و پاسخگویی به سوالات به عمل می آورد.

افخم با بیان اینکه در رویکرد جدید و مذاکرات نیازمند این بودیم و هستیم که مذاکرات و رویکرد جدید خود را در تعامل ایران و آژانس نشان دهد، خاطر نشان کرد: در این چارچوب سفر آقای عراقچی به وین و دیدار با آمانو تنظیم شد، جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این رویکرد جدید تقویت‌کننده مذاکرات ایران و آژانس باشد و در عین پاسخگویی به آژانس چشم‌انداز تعامل بیشتر را فراهم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آقای عراقچی و آمانو مذاکرات را مفید و سازنده خواندند و درعین حال امیدواریم با پیشنهادات آژانس بر تداوم مذاکرات و رفع ابهامات به نتیجه خوبی برسیم و در پایان گفتگوها اولین نشانه های این تعامل جدید را شاهد باشیم.

وی درباره سفر ظریف به آفریقای جنوبی اضافه کرد: یازدهمین اجلاس همکاری های ایران و آفریقای جنوبی در پروتوریا برگزار می شود و طی امروز و فردا گروه های کارشناسی کارهای خود را شروع کرده اند و نمایندگان دستگاه های دولتی مذاکرات کارشناسی را انجام می دهند.

افخم با بیان اینکه نتیجه این مذاکرات به اجلاس وزیران می رود، بیان کرد: همزمان با یازدهمین اجلاس مجمع تجاری ایران و آفریقای جنوبی نیز برگزار می شود، همکاری های خوب و روبه رشدی میان ایران و آفریقای جنوبی برقرار است و بر اساس همکاری های اقتصادی تاکنون 80 سند به امضا رسیده که امیدواریم این دوره از گفتگوها نیز به تقویت همکاری ها بیانجامد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین درباره سفر ظریف به ترکیه خاطر نشان کرد: بر اساس دعوت موسسه آگواش ترکیه برای شرکت در اجلاس صلح این موسسه وزیر امور خارجه به ترکیه می رود و در حاشیه این اجلاس با نخست وزیر و رئیس جمهور و همتای خود در ترکیه دیدار می کند./مهر

 


ویدیو : افخم: امیدواریم با پیشنهادات جدید ایران به آژانس برای تداوم مذاکرات به نتیجه خوبی برسیم