افتتاح خط 3 مترو تا 40 روز آینده : شهردار تهران از افتتاح خط 3 مترو در آینده ...


شهردار تهران از افتتاح خط 3 مترو در آینده نزدیک خبر داد. این خط از دورترین نقطه شهر در آزادگان و ابتدای اتوبان ساوه آغاز می شود و به ایستگاه شهید بهشتی وصل می شود و از مرکز شهر عبور می کند. خبرگزاری فارس: شهردار تهران از افتتاح خط 3 مترو در آینده نزدیک خبر داد. این خط از دورترین نقطه شهر در آزادگان و ابتدای اتوبان ساوه آغاز می شود و به ایستگاه شهید بهشتی وصل می شود و از مرکز شهر عبور می کند.

محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح  پل های زیر گذر – روگذر چند سطحی تقاطع گمنام – کردستان در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به این سوال که آیا طرح های عمرانی شش ماهه دوم امسال آماده شده است  یا خیر، گفت : برنامه سال 92 شهرداری تهران مرتب و منظم تعریف شده و ما همان برنامه را دنبال می کنیم و بر اساس آن کارها پیش می رود .

وی با اشاره به افتتاح این پروژه افزود : این پروژه از پروژه های مهمی است که در منطقه 6 در تقاطع گل ها با حدود 15 هزار متر مربع زیر گذر و 5 هزار متر روگذر اجرا شده است و از مراکز مهم و حساس تهران به شمار می رود که امروز افتتاح شد .

قالیباف با اشاره به ترافیک زیاد این نقطه و همچنین میدان فاطمی ، میدان گل ها ، تقاطع جلال آل احمد و امیر آباد شمالی و جنوبی اظهار کرد : خدا را شاکریم که با اجرای این پروژه ترافیک این نقطه حل شد .

شهردار تهران همچنین افزود : گلوگاه های دیگری نیز درسطح شهر وجود دارد که در حوزه عمرانی تلاش داریم تا آنها نیز حل و فصل شود مانند پل نصر و تقاطع ستارخان با شیخ فضل الله که بخش شمالی و جنوب آن بسیار مهم است و همچنین در حوزه جنوب نیز بزرگراه بعثت در تقاطع با راه آهن و شهید رجایی و پل فلزی گلوگاه های دیگری هستند که باید حل و فصل شوند .

قالیباف تصریح کرد : بعد از اتوبان شهید بابایی تا تقاطع ارتش به سمت شمال نیز گلوگاه های جدی وجود دارد که  با اتمام اتوبان شهید صدر نیاز است تا ادامه آن نیز حل و فصل شود .

وی خاطر نشان کرد : به طور کلی در تهران گلوگاه هایی وجود دارد که حوزه عمرانی برای حل و فصل آن دقت خوبی داشته است تا بتواند در کنار کارهای بزرگی که انجام شده گره های ترافیکی کوچک را نیز حل کند .

شهردار تهران با اشاره به زمان حل و فصل گره های ترافیکی اظهار کرد : همه آنها در زمان مشخص خود در اولویت کاری هستند و به اتمام می رسند و از رسانه ها و مردم می خواهم که فرهنگ ترافیکی را رعایت کنند ، چراکه هم اکنون شهر تهران نیازمند اجرای فرهنگ ترافیک است و اینکه تلاش کنیم خطوط و سرعت غیر مجاز را رعایت کرده و در لاین مشخص رانندگی کنیم و کمربند ایمنی را جدی بگیریم .

وی افزود :  از طرفی هم کارهایی که باید در حوزه عمرانی انجام شود در حال پیگیری است و فکر می کنم در این حوزه پا به پا جلو آمدیم و اگر به فرهنگ ترافیک توجه شود بهتر می توان شهر را از معضل مهم ترافیک نجات داد .

شهردار تهران در ادامه گفت : امیدواریم در مرداد ماه امسال عملیات عمرانی اتوبان شهید صدر به اتمام می رسد و ارتباط تونل نیایش و بزرگراه صدر هم پایان می یابد .

قالیباف ضمن تشکر از شهردار منطقه 6 از وی خواست تا تقاطع زیر گذری که هم اکنون در تقاطع چهار راه ولی عصر(عج) در حال انجام است در زمان مشخص به اتمام برسد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد افتتاح خط 3 مترو اظهار کرد : در آینده نزدیک در مدت یک ماه تا 40 روز آینده این خط نیز افتتاح می شود ، چراکه این خط از خطوط بسیار مهمی است و از دورترین نقطه شهر در آزادگان و ابتدای اتوبان ساوه آغاز می شود و به ایستگاه شهید بهشتی وصل می شود و از مرکز شهر عبور می کند .

قالیباف تصریح کرد : حسن این خط این است که از خط 4 عبور می کند و با دو خط تقاطع دارد و می تواند حمل و نقل مسافری بسیار خوبی را داشته باشد .

شهردار تهران افزود : شنبه آینده از این خط بازدید می کنم و این بازدید نهایی ماست و ما آماده می شویم تا آن را افتتاح کنیم.


ویدیو : افتتاح خط 3 مترو تا 40 روز آینده