اعتراف آمریکا به قدرت هسته‌ای کره شمالی : یک رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه ...


یک رسانه دولتی کره شمالی روز شنبه مدعی شد که آمریکا این کشور را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به رسمیت شناخته است، ادعایی که واشنگتن همواره آن را رد کرده است. ایسنا: یکی از روزنامه‌های متعلق به حزب حاکم کمونیست کره شمالی در یادداشتی مدعی شد که آمریکا در حال حرکت به سمت به رسمیت شناختن پیونگ یانگ به عنوان یک قدرت تسلیحاتی هسته‌ای است.

به نوشته این روزنامه، کره شمالی دارای تسلیحات هسته‌ای است و به رسمیت شناختن یا نشناختن این موضوع توسط کشورهای دیگر در این مسأله تفاوتی ایجاد نمی کند.

پس از انجام سه آزمایش هسته‌ای زیرزمینی در سال های 2006، 2009 و 2013 کره شمالی خود را یک قدرت تسلیحاتی هسته‌ای خواند و به آمریکا و کشورهای دیگر اعلام کرد که این موضوع را به عنوان یک واقعیت بپذیرند.

این در حالی است که آمریکا، کره جنوبی ژاپن و دیگر کشورهای منطقه ضمن نپذیرفتن این خواسته پیونگ یانگ اعلام کرده‌اند که موضع خود را در این مورد تغییر نخواهند داد.

در یادداشت این روزنامه آمده است که اقدامات آمریکا، کره شمالی را مجبور به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای برای دفاع از خاک خود کرده است و این که آمریکا برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره هیچ اقدامی را انجام نداده است.


ویدیو : اعتراف آمریکا به قدرت هسته‌ای کره شمالی