اعترافات آرمسترانگ در مصاحبه با اوپرا : بعد از سال ها انکار بالاخره لارنس آرمسترانگ ...


بعد از سال ها انکار بالاخره لارنس آرمسترانگ اعتراف کرده که دوپینگ کرده است؛ دوچرخه سوار آمریکایی که با هفت عنوان قهرمانی در توردوفرانس همه را حیرت زده کرده بود در برنامه «اوپرا وینفری» روبروی اوپرا نشست و لب به اعتراف گشود. تماشا: بعد از سال ها انکار بالاخره لارنس آرمسترانگ اعتراف کرده که دوپینگ کرده است؛ دوچرخه سوار آمریکایی که با هفت عنوان قهرمانی در توردوفرانس همه را حیرت زده کرده بود در برنامه «اوپرا وینفری» روبروی اوپرا نشست و لب به اعتراف گشود. به گزارش اکیپ این گفت و گوی تلویزیونی 3 ساعته در دو بخش تنظیم شده که قسمت دوم آن امروز از طریق برنامه های تلویزیونی پخش می شود.

 اما قسمت اول این اعترافات به درخواست اوپرا فقط با جواب بله و نه همراه بود؛ اوپرا پرسید و آرمسترانگ پاسخ داد؛ دوپینگ کردی؟ بله. از روش EPO استفاده کردی؟ بله. تزریق خونی هم داشتی؟ بله. از بقیه مواد نیروزا مثل تستوسترون و کورتیزون هم استفاده کردی؟ بله. در جریان هفت عنوان قهرمانی ات در توردوفرانس دوپینگ می کردی؟ بله. فکر می کنی بدون دوپینگ می توانستی قهرمان شوی؟ نه، فکر نکنم. از اینجا به بعد بود که آرمسترانگ با جزئیات بیشتری درباره موادی که مصرف کرد حرف زد: «ابتدا از کورتیزون استفاده می کردم و سپس در اواسط دهه رو به روش EPO آوردم.»

اعترافات ذهن خطرناک من , مصاحبه , دانلود فیلم اعترافات ذهن خطرناک من

آرمسترانگ در بخش اول گفت و گویش اعترافاتی از این قبیل که یک بار و البته بعد از موعد مقرر تست استفاده از کورتیزونش مثبت بوده و یا اینکه EPO را «موتور من» فردی که پشت سرش در توردوفرانس با موتور حرکت می کرده برایش فراهم کرده است. البته او مدعی شد فرهنگ دوپینگ را او اختراع نکرده است: «من فرهنگ دوپینگ را اختراع نکرده ام، فقط هیچ تلاشی برای دست کشیدن از این کار انجام ندادم.»

البته او گفت که در این میان احساس نمی کند گناهکار است: «فکر نمی کنم احساسم بد بوده؛ بیشتر ترسناک بود. گناه نبود، بیشتر ترس را حس می کردم. من فکر نمی کردم دارم تقلب می کنم؛ این کلمه بسیار وحشتناکی است. من رفتم و در دیکشنری معنی کلمه متقلب را پیدا کردم؛ یعنی استفاده از چیزی که بقیه در دسترس ندارند؛ این موضوع درباره این ماجرا صدق نمی کند.»

آرمسترانگ البته در ادامه صحبت هایش تلاش کرد کسی را متهم نکند؛ او که متهم به این است که به اجبار سایر بازیکنان تیم را هم وادار به دوپینگ می کرده گفت: «نمی خواهم از کسی نام ببرم یا کسی را متهم کنم. نه مدیر تیم گناهی دارد و نه پزشک تیم. این درست که من به بچه های تیم می گفتم دوپینگ کنند ولی هیچ وقت کسی را مجبور به این کار نکردم و بچه هایی هم هستند که واقعا پاک هستند.»

او فرضیه اینکه به کمیته مبارزه با دوپینگ یا پزشکی که مسئول رسیدگی به کنترل دوپینگ او بوده رشوه داده را هم رد کرد: «در طول این مدت هیچ وقت چیزی ثابت نشد و پولی هم که من کمک کردم به خاطر تقاضای آنها نبود چون به مشکل برخورده بودند والا کسی از این جریانات باخبر نبود.»

این موضوعی است که اگر آرمسترانگ به آن اعتراف می کرد دوچرخه سواری از بازی های المپیک حذف می شد. البته لانس می گوید یک چیز هست که در این گزارش ها او را آزار می دهد: «تنها موردی که واقعا مرا عصبانی می کند این است که می گویند او بعد از بازگشت مجدد به دوچرخه سواری باز هم دوپینگ کرده است؛ این صحت ندارد. آخرین بار من در سال 2005 دوپینگ کردم و بعد از آن پاک بوده ام.»

او درباره فلوید لندیس، هم تیمی اش هم حرف های جالبی زد: «می دانستم که فلوید می رود و همه چیز را می گوید؛ او مدام به من اس ام اس می داد که می رود و در یوتیوپ همه چیز را می گوید. بعد به او اس ام اس دادم که هر کاری دوست دارد انجام دهد، فقط دست از سر من بردارد. بعد از آن بود که او رفت و همه چیز را به وال استریت ژورنال گفت...»


ویدیو : اعترافات آرمسترانگ در مصاحبه با اوپرا