اعتراض سعید مرتضوی به غیرعلنی بودن دادگاه/ هنگام حادثه كهریزك مرخصی بودم :



سعید مرتضوی , دادگاه سعید طوسی , حکم سعید مرتضوی

اعتراض سعید مرتضوی به غیرعلنی بودن دادگاه/ هنگام حادثه كهریزك مرخصی بودم

سعید مرتضوی قاضی متهم پرونده كهریزك با بیان اینکه هنگام وقوع حادثه کهریزک در مرخصی بودم و اتهام مشارکت و معاونت علیه من صحیح نیست گفت: دستورات مبنی بر بازداشت موقت و تایید بازداشت موقت را قضات دیگری داده‌اند.

به گزارش مهر، همزمان با  اذان ظهر دومین جلسه رسیدگی به پرونده قضات كهریزیك به پایان رسید و سعید مرتضوی بعد از خروج از دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: من در این جلسه به کیفرخواست صادره اعتراض و حدود40صفحه لایحه دفاعیه تنظیم کردم که فرصت قرائت 25 صفحه آن راپیدا کردم و مابقی را فردا صبح در جلسه سوم دادگاه می‌خوانم.

سعید مرتضوی در مورد دلیل غیرعلنی برگزار شدن دادگاه گفت: این موضوع به تشخیص رئیس دادگاه است و تعیین نوع دادگاه به عهده طرفین پرونده نیست. من خودم را برای دفاع علنی آماده کرده بودم ودلم می خواست که مردم بدانند که قضات کوچکترین دخالتی در حادثه کهریزک نداشتند و این اتهامات فقط برمبنای اغراض سیاسی بوده است. من و همکارانم هیچ دخالتی در این حادثه نداشته ایم. غیرعلنی شدن دادگاه به ضرر قضات بوده است که متاسفانه افکار عمومی در جریان پرونده قرار نگرفتند. امیدواریم که ریاست دادگاه اجازه بدهند که مردم از دفاعیات ما مطلع شوند.

همچنین طی این چهارسال خانواده شکات مرتب در رسانه ها علیه ما اظهارنظر کرده اند ولی ما از دفاع محروم بودیم. افکارعمومی در جریان دلایل ودفاعیات ما قرار نگرفته است./مهر

 


ویدیو : اعتراض سعید مرتضوی به غیرعلنی بودن دادگاه/ هنگام حادثه كهریزك مرخصی بودم