اظهار نظر وزیر امور خارجه عمان درباره توافق ایران و 1+5 :  اخبار  سیاست خارجی  ...



وزیر امور خارجه عراق , سخنگوی وزارت امور خارجه ایران , وزیر امور خارجه ونزویلا


 اخبار  سیاست خارجی  - عمان: به توافق ایران و 1+5 خوشبین هستیم

وزیر امور خارجه عمان که کشورش میزبان این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بوده است ابراز امیدواری کرد که دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو عمان، یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر امور خارجه عمان روز سه‌شنبه گفت: در جریان تمام این مذاکرات مسائل بسیار زیادی بر سر اختلافات وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته و بر سر آنها توافق شده است بنابراین من خوش‌بین هستم.

بن علوی افزود: سلطان عمان میزبانی این مذاکرات را با هدف ایجاد فضایی صلح‌آمیز برای تبادل ایده‌ها، عقاید و نظرات پذیرفت که برای دستیابی به یک زمینه مشترک بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: این کار برای ایجاد زمینه کاری مناسب به منظور دستیابی به توافق نهایی که هفته آینده درباره آن رایزنی می‌شود کمک زیادی کرده است.

بن علوی تاکید کرد که این توافق از نظرعمان برای داشتن صلح منطقه‌ای و بین‌المللی مهم است و این دلیلی است که سرمایه‌گذاری زیادی برای بهبود روابط میان ایران و آمریکا انجام شده است.

وزیر امور خارجه عمان اظهار کرد: سلطان عمان تلاش می‌کند تا این منطقه، منطقه خلیج (فارس) و کل خاورمیانه را منطقه‌ای عاری از جنگ کند.

وی یادآور شد: هر دو طرف مذاکره‌کننده نباید این فرصت‌ها را از دست بدهند و در ازا باید به تلاش‌هایشان که توسط رهبران هر دو کشور برای فراهم کردن موقعیتی که بتوانند در عمان پیش از مذاکرات ژنو به رایزنی بپردازند ادامه دهند.

وزیر امور خارجه عمان افزود: توافق نهایی به ایجاد ثبات و همکاری در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای و تبدیل سوءتفاهمات به دوستی منجر خواهد شد.

وی در پایان گفت: من در موقعیتی نیستم که بتوانم درباره جزئیات این رایزنی‌ها اظهارنظر کنم اما امیدوارم که توافق نهایی حاصل شود.


 اخبار سیاست خارجی  - ایسنا


ویدیو : اظهار نظر وزیر امور خارجه عمان درباره توافق ایران و 1+5