اظهارات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص :   اظهارات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص غلامحسین ...



10 حقیقت عجیب درباره فواید تخم کتان , نکات عجیب درباره سوسک , نکات عجیب درباره خودرو

 

اظهارات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص

غلامحسین الهام اظهارات سوال برانگیز و عجیبی را درباره مجمع تشخیص و حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب اعضای جدید آن بیان کرده است.

 

به گزارش جهان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگویی که با سایت رجانیوز انجام داده، ادعا کرده که رهبر انقلاب برای جلوگیری از "بیکاری" برخی چهره های سیاسی، آنان را به عضویت مجمع تشخیص منصوب کرده است!

 

الهام مدعی شده است: به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند.

 

وی در ادامه حتی ادعا کرده که مجمع تشخیص کارآیی خود را از دست داده است: "در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است. شاید این طور تلقی شود که این عدم کارآیی به دلیل نسبت مجمع با دولت و رفتارهای تند و کینه‌ورزانه آن با دولت است و دولت که عوض شود، این کارآیی‌ها برمی‌گردد و رفتارها تغییر می‌کنند."

 

ادعاهای تامل برانگیز غلامحسین الهام درباره مجمع تشخیص مصلحت در شرایطی بیان می شود که کمتر از ۱۰ روز پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی دانستند و تأکید کردند: بخشی از اساسی ترین مسایل کشور در مجمع حل و فصل می شود که این موضوع نشانگر جایگاه بسیار مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بر این اساس روشن نیست، الهام چرا مجمعی را که به فرموده رهبر انقلاب "مظهر خرد جمعی در نظام اسلامی" است، فاقد کارآیی و جایی برای سرگرم کردن "بیکاران سیاسی" توصیف کرده است!

 

احمدی نژاد از رد صلاحیت برخی شاکی است

البته الهام در ادامه گفت وگوی جدید خود، سخنان جالب دیگری را هم بیان کرده است. مشاور حقوقی احمدی نژاد با اینکه دولت و رئیس جمهور دخالتی در جریان انتخابات مجلس نهم نداشته اند، عنوان کرد: حدس من این است که اگر آقای احمدی‌نژاد درباره انتخابات حرف بزند، از رد صلاحیت افرادی به صرف انتساب به دولت یا جریان انحراف، شاکی هم باشد، بنابراین من فکر می‌کنم اگر افراد طرفدار دولت هم رأی آورده باشند، منهای دولت بوده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره رابطه دولت و جبهه پایداری عنوان کرده است: شاید جبهه پایداری از نظر گفتمانی و کارکردی با احمدی‌نژاد نزدیکی بیشتری داشت و شاید مقداری از گرایش مردم هم به جبهه پایداری، گرایش آنان به گفتمان سوم تیر و کارکردهای مثبت دولت و احمدی‌نژاد بود و این، به عنوان بخشی از واقعیت‌ها نباید نادیده گرفته شود و من این را قبول دارم.

 

گفت وگوی پیشین الهام با روزنامه ایران بود. وی اوایل اسفند ماه ۹۰ به درخواست روزنامه دولت برای مصاحبه پاسخ مثبت داد و پای گفت وگویی ۳ ساعته نشست که به نوشته این روزنامه "صمیمی" بود و به یک "جلسه درد دل" تبدیل شد./الف


ویدیو : اظهارات عجیب الهام درباره مجمع تشخیص