اظهارات شهاب حسینی درباره‌ «قرار ملاقات» : شهاب حسینی که با فیلم کوتاه «قرار ...


شهاب حسینی که با فیلم کوتاه «قرار ملاقات» در نخستین جشنواره «سما» حضور دارد با اشاره به اینکه این فیلم براساس نمایشنامه‌ای از لوئیجی یانوتسی ساخته شده، عنوان کرد از اینکه فیلمش دیده می‌شود، خرسند است. خبرگزاری ایسنا: شهاب حسینی که با فیلم کوتاه «قرار ملاقات» در نخستین جشنواره «سما» حضور دارد با اشاره به اینکه این فیلم براساس نمایشنامه‌ای از لوئیجی یانوتسی ساخته شده، عنوان کرد از اینکه فیلمش دیده می‌شود، خرسند است.

 این بازیگر سینما که با فیلم کوتاه «قرارملاقات» به عنوان مهمان ویژه در نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه «سما» حضور دارد، درباره دلایل ساخت این فیلم 40 دقیقه‌ای گفت: نمایشنامه «قرار ملاقات» نوشته لوئیجی یانوتسی است که من آن را در سال 1390 خواندم.

وی ادامه داد: حس عجیب و غیرقابل توصیفی با خواندن این نمایشنامه به من دست داد به گونه‌ای که مصمم شدم بر اساس آن فیلم کوتاه بسازم. فکر ساخت فیلم کوتاه «قرار ملاقات» لحظه‌ای از ذهنم بیرون نمی‌رفت که در نهایت پاییز سال 1390 تصمیم نهایی خود را گرفتم و این فیلم کوتاه را که نخستین تجربه کارگردانی‌ام بود، ساختم.

حسینی با اشاره به داستان نمایشنامه «قرار ملاقات» گفت: نمایشنامه درباره مجرمی است که ظاهرا مرده و یا در حال مردن است. او تصمیم می‌گیرد که به ملاقات خدا برود و زمانی به محل قرار می‌رسد، می بیند که غیر از او اشخاص دیگری نیز منتظر ملاقات با خدا هستند.

وی تصریح کرد: داستان این نمایشنامه سورئال و در عین حال هوشمندانه است و حقیقتی مهم را به انسان یادآوری می کند.

کارگردان فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» یادآور شد: فیلم کوتاه «قرار ملاقات» را قبل از فیلم «ساکن طبقه وسط» ساختم که برای من یک تجربه جدید در عرصه سینما بود و خوشحال هستم که در بخش جنبی جشنواره فیلم «سما» اکران می‌شود و به واسطه برگزاری این جشنواره در معرض دید مخاطب قرار می گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: خوشحالی من از این جهت نیست که مخاطب قرار است فیلمی از شهاب حسینی را ببینند، بلکه از این خرسندم که تجربه مفیدی که من از خواندن این نمایشنامه کسب کرده‌ام در قالب یک فیلم در معرض دید تماشاگر قرار می‌گیرد.

فیلم کوتاه «قرار ملاقات» در دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم «سما» در تاریخ 24 فروردین و در آخرین سانس از نمایش فیلم‌ها ساعت 20 تا 22 در سالن اصلی سینما فلسطین نمایش داده می‌شود.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سما» با موضوع «سبک زندگی اسلامی و ایرانی » تا تاریخ 27 فروردین ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین در حال برگزاری است.


ویدیو : اظهارات شهاب حسینی درباره‌ «قرار ملاقات»