اظهارات تند وزیر دادگستری لبنان علیه ایران : وزیر دادگستری لبنان از وزرای عضو ...



اظهارات خصمانه مرکل علیه ایران , نخست وزیر ایران , تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزیر دادگستری لبنان از وزرای عضو جریان «14 مارس» در همنوایی با عربستان سعودی، مدعی شد که جلوگیری از «گردنکشی ایران» ضروری شده است.

«اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان و از چهره های جریان 14 مارس (جریان نزدیک به آمریکا و عربستان) مدعی شد که جریان مطبوعش با طرح های ایرانی در لبنان مقابله می کند.

اشرف ریفی در گفت وگو با روزنامه عربستانی «عکاظ» در همنوایی با رویکرد ضد ایرانی ریاض گفت: در جلسه پنج شنبه گذشته شورای وزیران به شرکت کنندگان در جلسه دولت گفتم که «هر کسی که گمان می کند، لبنان یک روزی به چراگاهی برای طرح های ایرانی تبدیل شود، سخت در توهم است و ما با این طرح مقابله می کنیم».

وی با بیان اینکه به هیچ کسی اجازه نزدیک شدن به عرب ها یا حلقه عربی داده نخواهد شد، ادعا کرد: هر کس گمان کند که لبنان روزی به چراگاهی برای طرح های ایرانی تبدیل شود یا اینکه در دفاع از وطنمان سهل انگاری کنیم در توهم به سر می برد.

ریفی با بیان اینکه خودمان را بخشی از کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی می دانیم، افزود: لطف عربستان در کمک به کشورمان، ما را به دفاع از آن با همه امکانات و دفاع از سایر کشورهای عربی رهنمود می سازد.

وی و جریان متبوعش که طی چند روز گذشته از مخالفت «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان و هوادار مقاومت اسلامی، با بیانیه پایانی نشست اخیر اتحادیه عرب بشدت انتقاد کرده است، افزود: هر بار که تهدید یا تعرضی به کشورهای عربی یا عرب ها مشاهده کنیم، واکنش ما با صدای بلند و سخت خواهد بود.

وزیر دادگستری لبنان همچنین مدعی شد که گفتمان جریان 14 مارس، کشور را ناآرام نخواهد کرد بلکه «سهل انگاری در مقابل طرح های ایران کشور را منفجر خواهد کرد. جلوگیری از گردنکشی ایران ضروری شده است».

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو : اظهارات تند وزیر دادگستری لبنان علیه ایران