اظهارات برانکو مایه تاسف است/ بزودی برای ایوانکوویچ رای می‌دهیم : رئیس کمیته ...



برانکو ایوانکوویچ , مایه ای طبیعی برای پر پشت شدن مو , انجام چه کارهایی قبل از خواب برای لاغری انجام دهیم

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد محرومیت یک جلسه‌ای دروازه‌بان پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین به انتقاد از اظهارات برانکو ایوانکوویچ پرداخت و گفت: بزودی رای برانکو هم اعلام خواهد شد.

اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی درباره رای سوشا مکانی گفت:  صرف نظر از اینکه معمولا آرایی که علیه یک باشگاه و یا بازیکنان و تیم پر هوادار صادر می شود، به حق یا ناحق، هجمه هایی وجود دارد که در این چند سال به مطرح شدن آن عادت کرده ایم. تکلیف ما اجرای قانون و تعیین تنبیهات متناسب است.

وی ادامه داد: تنها نکته ای که در مورد رای مکانی بیشتر مطرح شده این بود که وی در برنامه های تیم ملی بوده است. درست است که وی به خاطر سفر تیم ملی در خارج از کشور به سر می برد و ما نیز به این دلیل جلسه رسیدگی به تخلفات وی را به تعویق انداختیم. بار دوم در ۱۹ مهر ماه جلسه ای را تشکیل داده که متاسفانه وی در این نشست حضور نداشت و اگر در این روز نیز عذرش موجه بود، می توانست به صورت کتبی به ما اعلام کند.

حسن زاده افزود: به عنوان مثال من در تمرین تیم ملی حضور دارم. ما نمی توانیم بین سوشا مکانی و سایر بازیکنان فرق بگذاریم. بر همین اساس اعلام می کنم که محرومیت و جریمه نقدی (باتوجه به سابقه قبلی) این دروازه بان بخاطر حضورش در تیم ملی و شرایط روحی و روانی حاکم بر باشگاه با تخفیف توام بوده است.

وی در مورد گزارش های هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر فوتبال افزود: در مورد در اختیار داشتن گزارشات هفته هشتم باید بگویم که این دیدارها در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه برگزار شده اما متاسفانه امروز صبح (۲۷ مهرماه) این گزارش ها به دستمان رسیده و تازه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: رئیس کمیته انضباطی درباره اظهارات سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اینکه برانکو بر خلاف جایگاه و شخصیت خودش برخی صحبت‌ها را مطرح کرده است، برای ما مایه تاسف است. چون انتظار داریم شخصی مانند برانکو با سابقه ذهنی که در زمان خدمتش در تیم ملی از او داریم، حداقل از ابزارهایی مانند فرافکنی و اظهارات خلاف واقع استفاده نکند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: البته برانکو قطعا از رفتار نورمحمدی گله مند است به نحوی که باشگاه و خود او آنطوری که در رسانه ها مطرح شد، رفتار بازیکن را به ضرر باشگاه دانستند. در چنین شرایطی اظهارات برانکو مغایر با رفتار وی و باشگاه با بازیکن خاطی است. چون از یک طرف مدعی است که نورمحمدی کاری نکرده و از طرف دیگر وی را فورا مواخذه و تنبیه کردند.

وی افزود: اینکه برانکو اعلام کرده قبل از رسیدگی کمیته انضباطی به رفتار نورمحمدی و دهنوی، اظهار نظر کرده و بازیکن پرسپولیس را مستحق محرومیت تا پایان فصل دانسته است، نظر شخصی بوده و می تواند در باشگاه خود اعمال کند که از این بابت از وی متشکریم. اما ما مثل برانکو فکر نمی کنیم. ابزار ما قانون است و تنبیه متناسب برای نورمحمدی و دهنوی همان رایی است که از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: «در مطلبی سرمربی تیم پرسپولیس به تمسخر اعلام کرده که یک بازیکن ما در زمان شادی گل، به هوا پریده است.وی را هم محروم کنید» باید بگویم برانکو و همکارانش زحمت بکشند آن بازیکن را خودشان جریمه کنند چون از نظر ما آن حرکت تخلف محسوب نمی شود. همانطوری که  کمیته انضباطی باشگاه، به سرعت نورمحمدی را تنبیه کرده و حتی یک دهم حقوق و دستمزد او را به عنوان جریمه نقدی کسر کرده است که البته این تنبیهات با بی گناه بودن نور محمدی از دیدگاه برانکو مغایرت دارد، زحمت بکشند سایر بازیکنانی که از دید سرمربی باشگاه تخلف کرده اند را در همان باشگاه تنبیه کنند.

حسن زاده افزود: سرمربی پرسپولیس اعلام کرده است که کمیته انضباطی فراموش کرده من را محروم کند، باید بگویم ما کاملا حواسمان جمع است. برای رفتارهای قبل شما، جریمه های نقدی در نظر گرفته ایم و برای مطالبی که اخیرا به آن اشاره کرده اید، به زودی رای صادر خواهد شد. البته در شرایطی که مربیان داخلی با سعه صدر و آرامش، کار خود را دنبال می کنند و از ابزارهای قدیمی و نخ نما برای دفاع  از ناکامی های خود استفاده نمی کنند، جای تعجب است که مربی خارجی مثل برانکو  به این ابزارها روی آورده و حکم ها را علیه پرسپولیس قلمداد می کند. البته اهالی فوتبال حتی اعضای باشگاه پرسپولیس رفتار سوشا مکانی و نورمحمدی و هر رفتاری از این قبیل را نادرست دانسته و به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس با رسیدگی فوری به رفتار غیر ورزشی بازیکنان فوق نشان داد که اظهارات برانکو یک دفاع شخصی است نه موضع رسمی باشگاه.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در مطلب دیگری برانکو اعلام کرده که در تمام عمرش تاکنون ندیده که یک مترجم محروم شود. باید بگویم ما هم تعجب می کنیم. تا به حال در دنیا ندیده ایم که فردی به عنوان مترجم که آیین نامه وی را جزیی از مقامات رسمی بازی می داند و برایش کارت صادر می شود، چنانچه تخلفی کرد تنبیه نشود. ضمن اینکه کمیته انضباطی یا فدراسیون فوتبال در اعمال جریمه ها به احتیاج و نیازش فکر نمی کند، بلکه قانون گذار مرحله اولیه از تنبیه را جریمه  نقدی تعیین کرده است تا چنانچه فرد خاطی متنبه نشد، تنبیهات سخت تری برایش در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه درباره رفتارهایی که اخیرا برخی از مربیان و سرمربیان تیم ها در خصوص شیوه حضور بازیکنان در تیم های ملی رخ می دهد، گفت: اخیرا برخی از مربیان و سرمربیان تیم ها در خصوص شیوه حضور بازیکنان در تیم های ملی مطالبی را مطرح کرده اند که مقامات تیم ملی با استفاده از متن مصاحبه ها، مراتب را به کمیته انضباطی اعلام کرده اند تا چنانچه در هریک از این مصاحبه ها تخلفی یا رفتاری مغایر با آیین نامه انضباطی مشاهده شود، آن را بررسی خواهیم کرد. بدیهی است هر گونه انتقادات سازنده و حتی نظر کارشناسی از طرف اهالی فوتبال برای تیم ملی و فدراسیون باید از مجاری درست اعلام شود و مصاحبه کردن علیه سرمربی تیم ملی و یا زیر سوال بردن تیم ملی آن هم در شرایط مسابقه، اصولی نیست.

وی در ادامه درباره دادنامه های مربوط به مطالبات افراد به باشگاهها گفت: همان رفتاری که از ابتدای فصل در خصوص تیم های لیگ برتر، دسته اول، دم و سوم در پیش گرفته ایم، ادامه دارد و امیدواریم همانگونه که تاکنون تلاش شده، باقیمانده بدهکاری ها، پرداخت شود و از مسئولین تیم ها که در اجرای آرای کمیته انضباطی، سازمان لیگ و در نهایت فدراسیون فوتبال تلاش کردند، تشکر می کنم.

حسن زاده در پایان گفت: در برخی از روزنامه ها و سایت‌های خبری از قول کمیته انضباطی و بنده مطالبی را نوشته اند که باید بگویم من به غیر از سایت رسمی فدراسیون، حداقل تا به این ساعت هیچ مصاحبه ای نکرده ام.

 

اخبار ورزشی - مهر

 


ویدیو : اظهارات برانکو مایه تاسف است/ بزودی برای ایوانکوویچ رای می‌دهیم