اطلاعیه درباره مشمولان خرید خدمت سربازی : جانشین رییس سازمان نظام وظیفه ناجا ...


جانشین رییس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: تاکنون درخواست حدود ۵ هزار نفر از متقاضیان جریمه ریالی سربازی بررسی شده است و از روز ۱۵ اردیبهشت پیامک تعیین تکلیف برای آنها ارسال می شود. خبرآنلاین: جانشین رییس سازمان نظام وظیفه ناجا گفت: تاکنون درخواست حدود ۵ هزار نفر از متقاضیان جریمه ریالی سربازی بررسی شده است و از روز ۱۵ اردیبهشت پیامک تعیین تکلیف برای آنها ارسال می شود.

سردار ابراهیم كریمی، امروز در یک نشست خبری گفت: ۲۸۸ هزار نفر برای جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده اند. این رقم بیش از تصور ما بود. تاکنون پرونده حدود ۵ هزار نفر آنها راستی آزمایی شده است. در همین راستا از امروز ۱۵ اردیبهشت ۹۴ پیامک های تعیین تکلیف با شماره ۱۱۰۰ برای آنها (پذیرفته شده و پذیرفته نشده) ارسال می شود. پیش بینی می کنیم تا مهر ۹۴ پرونده همه متقاضیان بررسی و راستی آزمایی شود.

او درباره متن این پیامک گفت: تنها در این پیامک‌ها چگونگی پذیرش یا عدم پذیرش درخواست متقاضیان صادر شده و از آنان خواسته شده تا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند. همچنین طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.

به گفته سردار کریمی متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه شده اند، یک هفته مهلت دارند تا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند: مشمولان برای پرداخت جریمه ۱۰ روز مهلت دارند. مراجعه نکردن متقاضیان به دفاتر پلیس ۱۰+ و یا واریز نکردن مبلغ به معنای انصراف از درخواست است.

آخرین مدرک تحصیلی، ملاک محاسبه مدت غیبت

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره مبنای محاسبه زمان غیبت مشمولان گفت: مبنای ما آخرین مدرک تحصیلی است. یعنی متقاضیانی که تحصیل را در هر مقطعی رها کرده اند، سال دریافت آخرین مدرک تحصیلی ملاک شروع زمان غیبت است. ضمن اینکه مبنای ما ۸ سال غیبت از سربازی یا ۸ سال فرار مداوم از سربازی است.

او گفت: اولویت بررسی های ما با متقاضیانی است که مدرك تحصیلی بالاتر و آنهایی که اطلاعاتی در سیستم ما دارند. استعلام هایی از مراکزی که با آنها در ارتباط هستیم انجام شده است؛ مثل آموزش و پرورش و وزارت علوم. و آنهایی كه قبلا اطلاعات داشتند، اول بررسی شده اند. کسانی که فارغ التحصیل شده و برای سربازی یا معافیت مراجعه کرده و به هر دلیلی نیامده اند برای ادامه كار.

سردار کریمی درباره متقاضیانی که انصراف می دهند هم گفت: با متقاضیانی که مشمول پرداخت جریمه ریالی می شوند، اگر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نکنند و یا پولی واریز نکنند، مانند همه غایبان برخورد می شود؛ امکان دستگیری آنها وجود دارد. درواقع همه شرایطی که برای مشمولان غایب وجود دارد، برای آنها هم اجرا می شود.  این افراد در شمول قوانین غایبین هستند. امسال اخطاریه هایی به مشمولان غائب می دهیم. در حالی که دستگیری مشمولان غائب اتفاق تازه ای نیست.

او گفت: اگرکسی خودش را معرفی كند، از اضافه خدمتش كم می شود. اگر کسی تغییر وضعیت داده باشد، مثلا متأهل شده و یا بچه دار شده باشد، درخواستش دوباره بررسی می شود.

سردار کریمی گفت: در نیمه اول سال ٩٤، فراخوان ثبت نام دوم انجام می شود. اگر کسی امکان پرداخت مبلغ را نداشته باشد، به منزله انصراف خواهد بود؛ اما او می‌تواند در مهلتی که مجددا اعلام خواهد شد، درخواستش را ثبت کرده و مدارکش را ارائه دهد، البته رسیدگی به درخواست این افراد نیز همانند افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند، است.

او گفت: كسی ممكن است الان به هر دلیلی غیبت كند. به هرحال این نفراتی كه ثبت نام كرده اند، باید سربازی بروند. از یك طرف هزینه های غیبت سربازی بالا برود. در سال ٩٤ قوانین مواد مختلف قانون وظیفه عمومی را اجرا می كنیم.

متقاضیانی که رد شده اند، غایبان و سربازی باید بروند

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه درباره متقاضیانی که شرایطشان مورد تایید قرار نگرفته است، گفت: این دسته از متقاضیان همانند دیگر مشمولان غایب یا سربازان فراری خواهند بود و هر اقدامی که بخواهد درخصوص مشمولان غایب انجام شود درباره آنان نیز انجام خواهد شد. به عنوان مثال اگر بنا باشد طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب یا سربازان فراری انجام شود، با این دسته از افراد نیز همانطور برخورد خواهد شد.

او گفت: ما اطلاعات وضعیت مشمولان تمامی این افراد را داریم و ثبت‌نامشان اطلاعاتی را در این خصوص به ما نداده است و ما تنها از وضعیت تاهلشان و آخرین مدرک تحصیلی‌شان با خبر شده‌ایم.

سردار کریمی گفت: از واریز وجه تا صدور کارت، ۱۰ روز طول می کشد. پس از تکمیل مراحل پرداخت جریمه، اطلاعات فرد در سیستم ما ثبت شده و این افراد می‌توانند نسبت به دریافت گذرنامه، گواهینامه و... اقدام کنند.

او درباره امکان پرداخت اقساط جریمه غیبت سربازی هم گفت: امکان پرداخت قسطی جریمه وجود ندارد و حتما باید به شکل نقدی انجام شود. ضمن اینکه متقاضیانی که به مبلغ جریمه و یا پذیرفته نشدن درخواستشان اعتراض دارند، می توانند در دفاتر پلیس ۱‍۰+ اعتراض خود را ثبت کنند.


ویدیو : اطلاعیه درباره مشمولان خرید خدمت سربازی