اشتباهات کاهش وزن که تازه کارها مرتکب می شوند : اشتباهات کاهش وزن که تازه کارها ...



کارها و عاداتی که باعث کاهش آی کیو می شوند , راه های یافتن شغل برای تازه کارها , اشتباهاتی که همه در رابطه با ابروها مرتکب می‌شوند

اشتباهات کاهش وزن که تازه کارها مرتکب می شوند
مراقب باشید که علی رغم تلاش مستمر شما ، این روش میتواند پیشرفت کاهش وزن را کند کنند و در واقع باعث شوند وزن شما بدون تغییر باقی بماند و در این حال انگیزه خود را از دست می دهید.
اما قبل از عقب نشینی، بدانید که در صورتی که بتوانید در مقابل مخرب های  رژیمی باستید، میتوانید کاهش وزن خود را تضمین کرده و به اهداف تناسب اندام خود دست یابید. در اینجا ، Jeff Csatari نویسنده  کتاب  بدون شکم با رژیم و پرورش اندام ، به پنج قدم اشتباه در کاهش وزن اشاره دارد.


1 - افراط در برنامه های پرورش اندام
تعریق  بیش از حد و نفس نفس زدن. گویی همانند یک دونده ماراتن دویده اید در حالی که تنها نیم مایل پیاده روی داشته اید. دستگاه های (الیپتکال) یا به اصطلاح مرسوم اسکی فضایی با فرض چربی سوزی هیچ کمکی نمی کنند. طبق یک مطالعه ، دستگاه های ورزشی به میزان 42% در در کاهش کالری عمل میکنند.
بهتری روش برای پیشبرد برنامه پروش اندامتان این است که به خود زمان بدهید. تخقیقات نشان می دهد که برای کسب نتیجه بهتر سرعت تمرین خود را از ملایم به زیاد برای حداقل 12 دقیقه تنظیم نمایید. این سطح از فعالیت توانایی بدن را برای ترشح هرچه بیشتر آنزیم چربی سوز لیپاز بالا میبرد که چربی های بدن را می شکند. 


استراتژی کارآمد دیگر
محاسبه دقیق سطح فشار خودتان را بیاموزید. کنترل ضربان قلب به شما کمک میکند با استفاده یک ابزار مفید تحت عنوان نمودار سنجش فشار وارده که احساس روانی ناشی از انجام یک فعالیت را نشان می دهد به راحتی می توانید شخصاً کنترل نمایید.
1 - فعالیت بسیار سبک :
هر چیزی به غیر از خوابیدن ، تماشای تلوزیون، و رانندگی.
2 -فعالیت سبک :
به طوری که ساعت ها آن را حفظ کنید و هنگام صحبت همزمان با فعالیت بتوانید به راحتی تنفس کنید.
3 - فعالیت متعادل :
حرکت آرام ، تنفس کمی سنگینتر اما به طوری که همزمان بتوانید که مکالمه کوتاه را انجام دهید.
4 - فعالیت شدید :
شروع تعریق ، تنفس کوتاه و سنگین اما همچنان با توانایی تلفظ یک کلمه.
5 - فعالیت سخت :
دشواری در حفظ  شدت تمرین. ندرتاً توانایی تلفظ حتی یک کلمه.
6 - فعالیت با حداکثر تلاش :
احساس کنید که تقریبا ادامه آن غیر ممکن است. تنگی نفس و ناتوان در صحبت کردن. تشخیص سطح فشار کلید موفقیت بازدهی بیشتر در تمرین های وقفه ای و آرام است. مطالعه صورت گرفته در کالج نیوجرسی دریافت که زنانی که فعالیت خود را  در یک برنامه پرورش اندام 30 دقیقه ای از سرعت ملایم به شدید تنظیم می نمایند،15% بیشتر از کسانی که در یک حالت ملایم ثابت تمرین می کنند، کالری می سوزانند.

 

2 - تشخیص جذب غذا
بسیاری افراد نمی توانند برآورد نمایند که چه  مقدار غذا مصرف می کنند و با افزایش حجم غذا کنترل این میزان دریافت سخت تر می شود. دانشمندان دانشگاه کرنل دریافتند که افراد می توانند به درستی اندازه گیری  کالری مصرفی را در غذاهای کم حجم در دست گیرنند اما در رویارویی با  غذا های پر حجم  احتمال  اندازه گیری میزان کالری کمتر است , شما تصور می کنید که کمتر از آنچه که باید می خورید.


بهترین روش :
لیستی از کالری غذاها به همراه داشته باشید و آنی به محاسبه مقدار کالری بپردازید. اگر می دانید که به رستوران می روید و  در آنجا حتما  قرار است با وعده پر حجم از غذا روبرو شوید، قبل از رفتن نگاهی به  اطلاعات تغذیه ای بیاندازید تا هوشمندانه منو غذا را در دست بگیرید. کتاب پروروش اندام سلامت زنان و مردان در بردارنده یک نمونه لیست غذایی است و به شما این امکان را می دهد که به دنباله رو یک برنامه صحیح  رژبم و ورزش 52 روزه باشید.


 3 - یک نفس و ناگهانی نوشابه های ورزشی را سر نکشید
به جز مواقعی که بیش از یک ساعت فعالیت ورزشی سنگین انجام می دهید، بدن شما نیازی ندارند که حجم زیادی از نوشابه های ورزشی  را سر بکشید. آب تمام نیاز بدن شما برای یک جذب سالم است.  بعلاوه نوشابه های ورزشی کالری به بدنتان اضافه می کند که شما سعی دارید بسوزانید.


4 - از قلم انداختن تمرین مقاومتی
راه رفتن یا حتی دویدن بر روی تردمیل تنها می تواند تا حدی شما را به حرکت درآورد. بدن شما به تمرین های مقاومتی و همچنین کاردیو نیاز دارد. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم انسانی روانشناختی جایگزینی، روزها ایروبیک و تمرین های مقاومتی برای بهبود کلی اجزای بدن بسیار موثر می باشد. در جایی که با ایروبیک به تنهایی به جواب نمی رسید برنامه های ورزشی ترکیبی به کاهش وزن تان کمک می کند و زنان در این برنامه ترکیبی  به نسبت شرکت در کلاس های ایروبیک بیشترین کاهش وزن را داشتند.


5 - قبل از شروع تمرین حرکات کششی انجام دهید
هنگامی که در یک سالن ورزشی هستید افرادی را که در حال انجام حرکات کششی هستند مشاهده کنید. حرکات خم شدن و استفاده از غلتانک های اسفنجی. اما روز بعد چه؟ مطالعه ای در دانشگاه برگهام یانگ هاوایی دریافت که وزنه برداران مبتدی که در روزهای استراحت خود حرکات کششی انجام میدادند، بیش از کسانی که این کار را نمی کردند نیرومند شدند.
به گفته محققان بزرگ شدن بافت های ماهیچه ای  طی حرکات کششی سرعت انقباض ماهیچه ای را تسریع می بخشد که در نتیجه افزایش نیرو را در پی خواهد داشت. این حرکات کششی قدرتی نتایج شما را ارتقا می بخشد.
منبع : seemorgh.com


ویدیو : اشتباهات کاهش وزن که تازه کارها مرتکب می شوند