اشتباهات رایج در نورپردازی که نباید مرتکب شد! : تصور بیشتر ما از طراحی داخلی، ...



تصور بیشتر ما از طراحی داخلی، تنها انتخاب مبلمان مناسب، رنگ یا کاغذ دیواری شیک، پرده، چیدمان آنها و چیزهایی از این قبیل است. یکی از بخش های مهمی که معمولا آن را نادیده می گیریم، نورپردازی صحیح فضاهای داخلی است. آیا می دانستید طراحی نورپردازی نیز رشته ای تخصصی است؟ پس به صرف اینکه چند لامپ رنگی و خوش بر و رو به سقف و دیوارهای منزل خود آویزان کنیم، نمی توان گفت که به نورپردازی ایده آلی رسیده ایم. انتخاب لوازم روشنایی، تعیین مکان مناسب برای نصب آنها و نوع رنگ و شدت آنها از جمله مواردی است که باید کاملا هوشمندانه و دقیق انجام شود.


گاهی برای رسیدن به موفقیت، به جای انجام دادن کارهای درست، می توان کارهای نادرست را انجام نداد. در این مطلب شما را به یک نورپردازی مناسب برای منزل تان رهنمایی می کنیم .

 

نورپردازی و اشتباهات رایجی که نباید مرتکب شوید , اشتباهات رایج در نورپردازی , اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی مرتکب آن می شویم

نصب چراغ های استوانه ای منتشر کننده ی نور به سمت پایین در همه جا یکی از اشتباهات نورپردازی است


این آشپزخانه به صورت صحیح نورپردازی شده است. در بالای جزیره علاوه بر نورپردازی کلی، به صورت موضعی نیز نورپردازی صورت گرفته است. کابینت ها نیز از نورپردازی موضعی برخوردار شده اند.

اشتباه اول. نصب چراغ های استوانه ای منتشر کننده ی نور به سمت پایین در همه جا. این یکی از رایج ترین خطاهایی است که غیر حرفه ای ها مرتکب می شوند. این چراغ های استوانه ای نسبتا ارزان هستند و سازندگان بنا به اشتباه آنها را در هر نقطه ای نصب می کنند. شیشه ی این لامپ های ارزان تنها اندکی بیشتر از نصف نور تابیده شده از لامپ را عبور می دهد. هم چنین به طور معمول نور مفیدی به سطوح عمودی نمی تابانند. در واقع با استفاده از این لامپ های استوانه ای دیوار ها همچنان تاریک می مانند.

 

اشتباهات رایج پیش از رابطه جنسی , اشتباهات رایج فروشنده ها در ارتباط با مشتری , ست کردن لباس و اشتباهات رایج خانم ها

فراموش کردن چراغ های موضعی در آشپزخانه یکی از اشتباهات این دکوراسیون است


نورپردازی این آشپرخانه اصولی است. نورپردازی گرم و مؤثری در بالای سر، زیر کابینت ها و بالای جزیره دیده می شود.

اشتباه دوم. فراموش کردن چراغ های موضعی در آشپزخانه. راه های زیادی برای روشن کردن کانتر وجود دارد که یکی از آنها استفاده از لامپ های فلوئورسنت، زنون یا چراغ های LED در زیر کابینت های بالایی است. اگر در قسمتی از کانتر یا میز کار شما کابینت بالایی وجود ندارد، به جای آن می توانید از لامپ های دیواری یا دفنی در سقف استفاده کنید. افزودن چند لامپ کم ولتاژ هالوژن با تابشی ملایم در بالای کانتر یا میز کار نیز راه حل خوبی است. فراموش نکنید که شدت رنگ لامپ LED یا فلوئورسنت را هوشمندانه انتخاب کنید.

اشتباهات رایج در زندگی مشترک , اشتباهات رایج دوران نامزدی , اشتباهات رایج هنگام مسواک زدن

اشتباه نورپردازی در این تصویر استفاده از لامپ در بالای سر بدون استفاده از لامپ در دو طرف است


این سرویس بهداشتی به درستی نورپردازی شده است. تو رفتگی محل آینه و نورپردازی بالای آن اثر خوبی ایجاد کرده است.

اشتباه سوم. استفاده از لامپ در بالای سر بدون استفاده از لامپ در دو طرف. ایستادن زیر نوری که به سمت پایین می تابد، بدون حضور نور در دو طرف صورت، سایه های اغراق شده و نا متناسب ایجاد می کند. وجود نورپردازی در بالای روشویی برای به رخ کشیدن شیرآلات گران تان خوب است اما برای کارهایی از قبیل تراشیدن صورت، کوتاهی مو و آرایش کردن اصلا مناسب نیست. برای این قبیل کارها و داشتن یک سرویس بهداشتی با نورپردازی خیره کننده به لامپ هایی در دو سمت آینه نیاز است تا سایه ها را کم و نور را متعادل نماید. برای این کار ایجاد تو رفتگی هایی در کنار آینه لازم است.

 

اشتباهات رایج درمورد گریه کردن نوزادان , اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی , اشتباهات رایج در آرایش

استفاده از لامپ های رشته ای یا هالوژن بدون کاهنده ی نور از اشتباهات نورپردازی در این تصویر است


این راهرو دارای یک نورپردازی اصولی است. لامپ های تاریک شونده ی دیواری و وسط سقف راهرو، نور لازم برای تردد را فراهم می کنند.

اشتباه چهارم. استفاده از لامپ های رشته ای یا هالوژن بدون کاهنده ی نور. ما در حال پیدا کردن راه هایی برای نورپردازی بهینه و ماندگار هستیم که جایگزین لامپ های رشته ای شوند و در عین حال بسیار ضروری است که نمونه های جدید در فضاهای مسکونی قابلیت کاهش نور را داشته باشند. با لامپ هایی که به صورت خودکار نورشان کاهش می یابد، ما انرژی و گرما را کاهش و طول عمر لامپ را افزایش می دهیم.

اشتباهات رایج آقایان , اشتباهات رایج آقایان درمورد رابطه جنسی , اشتباهات رایج در مورد ابروها

اشتباه این تصویر فراموش کردن استفاده از ترکیب نورپردازی محیطی، موضعی و تأکیدی است


این اتاق به روشی صحیح نورپردازی شده است. این فضا نشان می دهد چگونه یک نورپردازی صحیح می تواند به صورت مؤثری لوازم دکوری و هنری را برجسته سازد، امکان مطالعه را فراهم کند و راهرو را روشن نماید.

اشتباه پنجم. فراموش کردن استفاده از ترکیب نورپردازی محیطی، موضعی و تأکیدی. طراحان نور می دانند فضاهایی که به خوبی طراحی شده اند، انواع نورپردازی را شامل می شوند. نور محیطی یک نورپردازی کلی برای نواحی راه رفتن، گفتگو و تشخیص اشیاء است. نورپردازی موضعی یک روشنایی متمرکز تر برای کارهایی مثل خرد کردن سبزیجات، اصلاح صورت یا مطالعه فراهم می کند. نورپردازی تأکیدی برای برجسته نمودن آثار هنری یا جزییات معماری مثل یک تایل شیشه ای زیبا در حمام یا کلکسیون کاشی های سنتی شما در یک قفسه استفاده می شود. ترکیب این سه نوع نورپردازی، کارآیی، زیبایی و درخشش دکوراسیون داخلی منزل با نورپردازی اصولی را امکان پذیر می کند.

 

اشتباهات رایج در نگهداری از کتانی ها , اشتباهات رایج در لباس پوشیدن , آیا تا بحال دچار این اشتباهات رایج در نوشتن خبر شده‌اید؟

نادیده گرفتن کنترل نورهای مختلف به صورت جدا از اشتباهات این دکوراسیون است


نورپردازی این آشپزخانه صحیح است. این آشپزخانه ی زیبا می تواند برای عملکردها و حالت های مختلف نورهای متفاوتی داشته باشد. چون هر منبع نور آن مستقل از دیگری کنترل می شود.

اشتباه ششم. نادیده گرفتن کنترل نورهای مختلف به صورت جدا. برای بیشترین سودآوری و انعطاف پذیری، هر نوع از نورپردازی باید به صورت جدا کنترل شود و همه ی چراغ ها باید قابلیت کاهندگی نور را داشته باشند. کنترل جداگانه ی لامپ ها می تواند طبق روش سنتی کلیدهای چندگانه صورت گیرد، اما راه های بهتری نیز وجود دارد. از سیستم های جعبه ای دیواری قابل برنامه ریزی گرفته تا سیستم های بی سیم که از طریق تلفن یا لپ تاپ قابل برنامه ریزی هستند. با کنترل جداگانه شما می توانید هم انرژی ذخیره کنید و هم نوع و مقدار نور را برای کاربری های مختلف تنظیم کنید.

اشتباهات رایج در زمان زدن رژلب , اشتباهات رایج در طراحی , اشتباهات رایج والدین در تربیت کودکان

نصب چراغ های دفنی در سقف های بلند برای نور محیطی از اشتباهات نورپردازی این دکوراسیون است


این غذاخوری دارای یک نورپردازی جالب و اصولی است. این نورپردازی در عین زیبایی و متفاوت بودن، روشنایی مورد نیاز را فراهم کرده است.

اشتباه هفتم. نصب چراغ های دفنی در سقف های بلند برای نور محیطی. این کار موجب تلف شدن نور و یک فضای بسیار تاریک می شود. در این موارد باید از چراغ هایی استفاده شود که دارای نورهای متمرکز قوی هستند. البته بهتر است از چراغ های دیواری یا چراغ های آویزان استفاده شود تا روشنایی مناسبی در فضا ایجاد شود. یک سطح سقف مات اغلب روشنایی مناسب تری نسبت به سوراخ کردن آن برای لامپ های دفنی فراهم می کند.

اشتباهات رایج در ارایه , رایج ترین اشتباهات کنکور , اشتباهات رایج ایسنتاگرام

در این تصویر تزیینات با وسایل نورپردازی یکی از رایج ترین مشکلات نورپردازی است


این فضا دارای یک نورپردازی مناسب است. در این فضا در عین اینکه به جنبه ی زیبایی شناسی نورپردازی توجه شده، نور موضعی لازم برای میز مطالعه نیز فراهم شده است.

اشتباه هشتم. تزیینات با وسایل نورپردازی. طراحان نور، نور را به عنوان یک بعد واقعی می بینند و عملکرد هر وسیله ی روشنایی را در نظر می گیرند. انتخاب وسایل نورپردازی بر اساس ظاهر آنها به جای میزان خروجی نور، عملکرد و توزیع نوری آنها اغلب به اتلاف انرژی و بهره وری کمتر می انجامد. برای انتخاب لوازم روشنایی و چراغ ها از طراحان و متخصصان نور کمک بگیرید تا به بازده مورد نظرتان برسید.

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو : اشتباهات رایج در نورپردازی که نباید مرتکب شد!