اسفندماه لیگ در تعطیلی مطلق! : 5 بازی لیگ قبل از اسفند برگزار می شود و 3 بازی ...


5 بازی لیگ قبل از اسفند برگزار می شود و 3 بازی در فروردین ماه. خبرآنلاین: مسئولان سازمان لیگ می گویند در اسفندماه مسابقات داخلی ایران به طور کامل تعطیل می شود. علی کاظمی دبیر این سازمان به خبرآنلاین می گوید: «این برنامه ای است که ما تنظیم کرده ایم و طبق آن از 8 هفته باقی مانده رقابت های لیگ برتر، 5 هفته از الان تا پایان بهمن ماه برگزار می شود و سه هفته پایانی هم در فروردین سال آینده.»

 اما در این تقویم رقابت های جام حذفی هم گنجانده شده است. کاظمی توضیح می دهد: «سه بازی از جام حذفی باقی مانده است. این سه بازی هم تا پیش از پایان بهمن ماه برگزار می شود و پس از آن در اسفند ماه هیچ مسابقه داخلی برگزار نمی کنیم و علاوه بر اردوی تیم ملی، بازی های لیگ قهرمانان انجام می شود.» یک ماه تعطیلی در کوران رقابت های لیگ برتر، بی شک می تواند سر و صدای زیادی به راه بیاندازد اما مسئولان سازمان لیگ می گویند با توجه به برنامه اردوهای تیم ملی و همچنین لیگ قهرمانان، دیگر فضایی برای انجام بازی های لیگ نیست و اگر بازی معوقه اش باشد، برگزار می شود.

طبق برنامه ای که سازمان لیگ ارایه کرده، هفته بیست و سوم لیگ برتر در روز 26، 27 دی ماه و اول بهمن برگزار می شود. در روز 26 بهمن در جام حذفی مس هم به مصاف نفت آبادان می رود تا بازی هفته بیست و سوم لیگش، روز شنبه اول بهمن مقابل تفت تهران برگزار شود. در همین روز و در جام حذفی ذوب آهن مقابل استقلال قرار می گیرد و راه آهن به مصاف تراکتورسازی می رود.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر روزهای اول و ششم بهمن برگزار می شود. پرسپولیس و فولاد در اول بهمن به میدان می روند تا ششم همین ماه بتوانند بازی حذفی خود را برگزار کنند. هفته بیست و پنجم لیگ برتر هم روز 11 بهمن ماه برگزار خواهد شد و هنوز برنامه هفته های بعد از آن اعلام نشده است.

طبق این برنامه و به گفته علی کاظمی، سازمان لیگ باید دو هفته از رقابت های لیگ برتر و همینطور بازی های نیمه نهایی و فینال جام حذفی را تا پایان بهمن ماه برگزار کند. غلامرضا بهروان مسئول کمیته مسابقات در این باره می گوید: «من تاریخ 25 بهمن را برای فینال پیشنهاد داده ام که به نظرم آقای تاج با آن موافقت می کنند. یک پیشنهاد هم هست که بازی در روز 27 بهمن برگزار شود اما من روی بیست و پنجم نظر دارم.»

در حقیقت، فوتبال ایران بهمن ماه نسبتا فشرده ای را سپری می کند. اما علی کاظمی مخالف این جمله است و می گوید: «اصلا فشردگی نداریم. در فشرده ترین حالت بین بازی های تیم ها 4 روز فاصله خواهد بود. این فشردگی است؟»

بدین ترتیب، سازمان لیگ با مشاهده برنامه های پیشروی تیم ملی و لیگ قهرمانان، یک ماه را به تیم های داخلی-غیر از آنها که در آسیا حضور دارند- استراحت داده است. بهروان می گوید: «روز 6 و 7 اسفندماه رقابت های لیگ قهرمانان برگزار می شود و پس از آن اردوی تیم ملی را خواهیم داشت. ملی پوش ها به اردو می روند تا بازی کویت و گینه را برگزار کنند. اما این پایان کار تیم ملی نیست. به درخواست آقای کروش تیم ملی دو اردوی دیگر در اسفند خواهد داشت. از روز 18 تا 21 و همینطور از روز 25 تا 28 اسفند تیم ملی دو مرحله اردو با حضور بازیکنان لیگی خواهد داشت. یعنی بازیکنانی که در لیگ قهرمانان بازی دارند هم دعوت نمی شوند و کروش تنها به بازیکنان لیگی میدان می دهد.»

از سویی بین روزهای 20 تا 21 و همینطور 27 تا 28 اسفند رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار می شود تا این دیدارها ماه تعطیل لیگ برتر را کامل کنند. بهروان درباره برنامه های فروردین ماه لیگ برتر هم می گوید: «پیشنهاد من این بود که 2 بازی در آنطرف سال برگزار شود ولی آقای کاظمی گفتند 3 بازی. اما به نظرم این فشردگی ایجاد می کند چون ما روزهای 12 و 13 فروردین لیگ قهرمانان را هم داریم. خیلی از ملی پوش های ما هم در این بازی ها حضور دارند و به همین دلیل باید 5 بازی در بین روزهای او تا 21 فروردین انجام دهند.»


ویدیو : اسفندماه لیگ در تعطیلی مطلق!