اسراری از مشهورترین هکرهای جهان : هزاران مشتری از سراسر جهان دارم که من را ...


هزاران مشتری از سراسر جهان دارم که من را برای شکستن قفل ها و رمزهای اطلاعاتی استخدام می کنند که همگی اینها اندورفین خون من را بالا می برند و من عاشق این هیجان اضافی هستم. «کوین میتنیک» یکی از مشهورترین هکرهای جهان است که اولین بار در سن 12 سالگی به نبوغ خود در دستکاری و نفوذ به سیستم های الکترونیک پی می‌برد و از همین استعداد برای دخالت در کار یک راننده اتوبوس استفاده می کند. او برای اولین بار در آمریکا به صورت رایگان سوار اتوبوس می شود و راهی پیدا می کند که با کارت های خودش درهای اتوبوس را باز کند و...این داستان برای اولین بار در کتاب خاطرات این هکر ذکر شده است که خود میتنیک در این کتاب با عنوان «روح در سیم‌ها» داستان خودش به عنوان هکری روایت می کند که بیشتر از همه به دنبالش بوده اند.

او داستان اتوبوس را حادثه ای اتفاقی عنوان می کند که جرقه ای برای شروع شغل حرفه ای به عنوان هک کننده شبکه های تلفن و شرکت های اطلاعاتی بود ولی هرچند او از هک کردن در جای جای کتابش به عنوان یک شغل حرفه ای یاد می کند ولی چیزی که در دستگیری های متعدد و بازجویی های پلیس نگفته بود را در کتابش می نویسد و اعتراف می کند که «هیچ کدام از این کارها را برای پول نمی کرده است».

او در کتابش و در مصاحبه با خبرنگاران می گوید هیچ علاقه ای به قدرت و ثروت ندارد. وی در کتاب نوشته است: «انگیزه من برای هک کردن هر چیزی است به غیر از پول و در حقیقت من از هک کردن بیشتر به دنبال هیجان و از همه مهمتر رسیدن به دانش و اطلاعات بیشتر بودم و تنها می خواستم هرچیزی که وجود دارد را یاد بگیرم.»

به عبارت دیگر بر اساس نوشته های میتنیک می توان به این نتیجه رسید که جادوگری در کامپیوتر نقش مهمی در داستان زندگی آقای هکر بازی می کند. ولی چیزی که از همه این موضوعات در زندگی میتنیک مهم‌تر به نظر می رسد نکته‌ای است که مهندسی اجتماعی نام دارد و در اصل بازی اطلاعات است. میتنیک می گوید وقتی مثل یک کلمه رمز چیزی را بدانید و کسی درباره آن اطلاعاتی نداشته باشد خود این مطلب در نوع خود جذاب است ولی وقتی بخواهید از این امر سوءاستفاده کنید نمی توانید ادعا کنید که به سمت کسب آگاهی و دانش می روید.

«وقتی شما قدرت این را داشته باشید که کسی را مجبور به کاری کنید در نوع خود احساس قدرت به شما می دهد ولی من در زندگی ام چنین حسی را امتحان نکردم...» با این حال در کتاب و از روی داستان های زندگی اش می توان به خوبی فهمید که بارها و بارها این کار را انجام داده است و حتی به بدنامی خانواده اش نیز منجر شده است. ولی با وجود این نمی توانست از هک کردن دست بکشد. او هک کردن را شبیه یک اعتیاد می‌داند که بدون توجه به مسئله خاصی عاشق این کار بوده است...

این روزها میتنیک هنوز هم کار هک کردن را دنبال می‌کند ولی کاری به شرکت های رسمی و دولتی ندارد. او می گوید هزاران مشتری از سراسر جهان دارم که من را برای شکستن قفل ها و رمزهای اطلاعاتی استخدام می کنند که همگی اینها اندورفین خون من را بالا می برند و من عاشق این هیجان اضافی هستم.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : اسراری از مشهورترین هکرهای جهان