اسرائیل از امریکا راضی نیست :   اخبارسیاست خارجی - موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم ...



بغیر از عشق تو قلبم به هیچ احساسی راضی نیست , انتخابات امریکا , نتایج انتخابات امریکا

 

اخبارسیاست خارجی - موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم اسرائیل:

اسرائیل از امریکا راضی نیست

وزیر جنگ اسرائیل می گوید اسرائیلی ها تنها خود باید به فکر منافع شان باشند چرا که امریکایی ها در راستای منافع آنان گام بر نمی دارند. او هم چنین اظهار داشته که کشورهای غربی ترجیح می دهند با ایران به مذاکره ادامه دهند حتی اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد چرا که از مواجهه نظامی با آن کشور می هراسند.

  "موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل روز دوشنبه با سخنرانی در دانشگاهی در "تل آویو" ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا در قبال ایران و برنامه هسته ای آن کشور اظهار داشته که اسرائیل دیگر نمی تواند در مورد ایران روی امریکا حسابی باز کند و باید راه "مستقل" خود را در این مورد در پیش گیرد.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "هاآرتص" با اشاره به اظهارات وزیر جنگ اسرائیل در مورد رویکرد دولت امریکا در قبال موضوع هسته ای ایران و تحولات بین المللی می نویسد :"موشه یعلون" وزیر جنگ اسرائیل در جریان این سخنرانی از رویکرد دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران اظهار داشته که امریکایی های هیچ پیشرفتی در مذاکرات هسته ای با ایران نداشته اند.

 

او علاوه بر اشاره به تضعیف موضع امریکا در مقابل چین و در مورد موضوع بحران اوکراین معتقد است که اسرائیلی ها باید به طور یکجانبه در مورد مقابله با ایران تصمیم گیری کند. او معتقد است که اکنون به این نتیجه رسیده که اسرائیل باید در صورت ضرورت به تنهایی و بدون هماهنگی با امریکا دست به حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران بزند."

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه انتقاد از رویکرد امریکا افزوده است که اسرائیلی ها تنها خود باید به فکر منافع شان باشند چرا که امریکایی ها در راستای منافع آنان گام بر نمی دارند. او هم چنین اظهار داشته که کشورهای غربی ترجیح می دهند با ایران به مذاکره ادامه دهند حتی اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد چرا که از مواجهه نظامی با آن کشور می هراسند.

وزیر جنگ اسرائیل در ادامه این سخنرانی از رویکرد امریکا در قبال مذاکرات هسته ای قدرت های جهانی با ایران انتقاد کرده و در این مورد افزوده است :"امریکا نتوانسته ایران را در زمینه برنامه هسته ای متوقف کند. امریکایی ها در تمام دنیا ضعف زیادی از خود نشان داده اند." او خاطر نشان کرده که نه تنها اسرائیلی ها که اردوگاه سنی ها نیز خواستار جلب حمایت امریکا هستند همان گونه که روسیه از ایران حمایت می کند. یعلون در این مورد افزوده است :"من صداهای نارضایتی در منطقه را می شنوم. من در سنگاپور که بودم نارضایتی در مورد تقویت چین و تضعیف امریکا را شنیدم."

وزیر جنگ اسرائیل در پایان این سخنرانی اظهار داشته که امریکا دیگر در راستای منافع اسرائیل گام بر نمی دارد و در این مورد افزوده است :"اسرائیل از اقدامات امریکایی ها رضایت ندارد."

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 


ویدیو : اسرائیل از امریکا راضی نیست