استقبال از خرید مسکن : بانک مرکزی در گزارشی رسمی تحولات بازار مسکن شهر تهران ...



خرید مسکن , وام خرید مسکن , خرید و فروش مسکن

بانک مرکزی در گزارشی رسمی تحولات بازار مسکن شهر تهران طی آبان ماه سال جاری را تشریح کرد و از کاهش قیمت 1/ 2 درصدی قیمت مسکن و افزایش 4/ 4 درصدی حجم معاملات در این ماه نسبت به مهرماه سال 94 خبر داد.

  گزارش رسمی بانک مرکزی، گزارش «دنیای اقتصاد» که به نقل از آمارهای دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی درباره رشد غیرتورمی معاملات آپارتمان در تهران بود را تایید می‌کند. براساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران طی آبان ماه 3 میلیون و 850 هزار تومان ثبت شده است که نسبت به مهرماه سال جاری 9/ 1 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است. همچنین حجم معاملات خرید و فروش در پایتخت طی یک ماه گذشته 12 هزار و 56 فقره بوده است که نسبت به مهرماه سال جاری 4/ 4 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7/ 6 درصد افزایش را ثبت کرده است.

از این تعداد معامله بیشترین حجم واحدهای مسکونی معامله‌شده، معادل 3/ 55 به واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت اختصاص دارد. البته این سهم در مقایسه با آبان ماه سال گذشته، معادل 7/ 1 درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین آپارتمان‌های مسکونی با زیربنایی بین 60 تا 70 مترمربع نیز در میان خریداران طی یک ماه آبان بیشترین متقاضی را داشته‌اند. گزارش بانک مرکزی از بررسی تحولات هشت ماه نخست سال جاری بازار مسکن پایتخت نیز نشان می‌دهد بالغ بر 96 هزار واحد مسکونی در تمامی مناطق 22گانه شهر تهران طی هشت ماه نخست سال 94 معامله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1/ 16 درصد کاهش داشته است.

همچنین بیشترین سهم معاملات در آبان ماه برحسب ارزش واحد مسکونی مربوط به معامله آپارتمان‌های مسکونی با ارزش کمتر از 220 میلیون تومان بوده است که 2/ 47 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است. بانک مرکزی در جمع‌بندی گزارش آماری خود آورده است که ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار مسکن طی دو سال اخیر، فرصت مناسبی برای ورود خریداران به بازار مسکن را فراهم کرده است. همچنین با توجه به کاهش نااطمینانی‌های متصور در فضای اقتصاد کلان و تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن و ارتقای قدرت خرید مسکن خانوارها، تداوم بهبود حجم معاملات بازار مسکن در فصول آینده دور از انتظار نیست.


 اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد  


ویدیو : استقبال از خرید مسکن