استفاده ازشیرینی زیاد درسحرباعث افزایش انسولین در خون می شود : متخصص تغذیه ...



متخصص تغذیه :

استفاده ازشیرینی زیاد درسحرباعث افزایش انسولین در خون می شود

 متخصص تغذیه گفت : استفاده از مواد قندی و شیرینی به مقدار زیاد در وعده سحر باعث افزایش ناگهانی هورمون انسولین در خون و در نتیجه كاهش ناگهانی قند خون می شود .

 

داروهای افزایش دهنده انسولین , افزایش گرافیک با استفاده از رم , افزایش استفاده از system د ویندوز

 

دكتر 'محمد صادق كرمانی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مصرف زیاد مواد قندی و شیرینی در وعده سحری ممكن است عوارضی چون سر گیجه، بی حالی، پرخاشگری، عصبانیت و ضعف ناگهانی را به دنبال داشته باشد كه اینها از عوارض كاهش قند خون است .

وی تاكید كرد كه وعده سحری روزه داران نباید حذف شود زیرا حذف وعده سحری باعث ایجاد اختلال در سوخت و ساز بدن می شود و همچنین بوی بد دهان، سردرد، دردهای عضلانی، سوزش سر دل، افزایش ناراحتی معده، بی خوابی و عصبانیت را به دنبال دارد.

كرمانی در عین حال گفت : در وعده سحری نباید بیش از اندازه پرخوری كرد . پرخوری در هنگام سحر از احساس گرسنگی در روز جلوگیری نمی كند، بلكه در ساعات ابتدایی بعد از سحر، فشار زیادی را به معده و دستگاه گوارشی فرد وارد می كند. این وضعیت باعث می شود علایمی نظیر سوء هاضمه، درد و نفخ معده در فرد بروز كند . روزه داران باید در وعده سحرغذای سبك بخورند و از مصرف غذاهای چرب ، سرخ كردنی و پرحجم پرهیز كنند .

به گفته وی روزه داران از مصرف نمك زیاد و ادویه زیاد خودداری كنندزیرا این وضعیت باعث تشنگی فرد در روز می شود .

كرمانی خاطرنشان كرد :روزه داران بعد از خوردن سحری دیرتر بخوابند زیرا وضعیت درازكش سبب برگشت مواد غذایی به مری و ترش كردن می شود از این رو روزه داران در طول روز احساس مناسبی ندارند ، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد باعث سوزش سردل و بیماری ' رفلاكس معده و مری ' در فرد می شود.

وی افزود : مصرف میوه در سحر از تشنگی جلوگیری می كند ولی مصرف چای زیاد به دلیل خاصیت ادرار آوری و كافئین موجود در آن در وعده سحری مناسب نیست.

به گفته این متخصص تغذیه بهترین نوشیدنی آب است و بهترین زمان نوشیدن آب كافی، یك ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است ./ایرنا


ویدیو : استفاده ازشیرینی زیاد درسحرباعث افزایش انسولین در خون می شود