استعفای وزیر مهاجرت انگلیس به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی :   اخبار بین ...



استعفای وزیر ارشاد , استعفای سه وزیر , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس

 

اخبار بین الملل - استعفای وزیر مهاجرت انگلیس به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی

هارپر افزود: با توجه به اینکه من قانون را زیر پا نمی گذارم، وظیفه من است که به عنوان وزیر مهاجرتی که لایحه قانونی برای تشدید قوانین مهاجرتی را به پارلمان ارائه کرده است، استانداردهای بالاتری نسبت به دیگران رعایت کنم.

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد "مارک هارپر" وزیر مهاجرت این کشور به دنبال استخدام یک خدمتکار خارجی که مجوز کار نداشته، استعفا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این موضوع برای دولت محافظه کار کامرون که وعده کاهش تعداد مهاجران به کمتر از 100 هزار نفر در سال 2015 را داده است، یک چالش به شمار می آید.

دفتر کامرون اعلام کرد که وی با تاسف با این استعفا موافقت کرده است. در بیانیه دفتر کامرون اینچنین آمده است: هیچ نشانه ای مبنی بر مطلع بودن وزیر مهاجرت از غیرقانونی بودن وجود این خدمتکار خارجی در انگلیس وجود ندارد.

کامرون در نامه ای که به وزیر مهاجرت نوشت، گفت: از اینکه می بینم کابینه را ترک می کنی احساس تاسف شدید دارم اما دلایل تو را درک می کنم.

هارپر 43 ساله در نامه استعفای خود به کامرون نوشت که وضعیت مهاجرت خدمتکارش که از سال 2007 وی را استخدام کرده بود را بازنگری کرد و متوجه شد که این موضوع نیازی به بررسی بیشتر ندارد.

وزیر مهاجرت انگلیس در نامه اضافه کرد: در سال 2007 در زمان استخدام این خدمتکار مدارک قانونی به من ارائه کرد اما وقتی در اوایل امسال با توجه به شرایط جدید قانونی که در حال تدوین آن در پارلمان هستیم تصمیم به بررسی دوباره شرایط وی کردم فهمیدم که این خدمتکار یک مهاجر غیرقانونی است و در زمان استخدام مدارک جعلی به من داده است.

هارپر افزود: با توجه به اینکه من قانون را زیر پا نمی گذارم، وظیفه من است که به عنوان وزیر مهاجرتی که لایحه قانونی برای تشدید قوانین مهاجرتی را به پارلمان ارائه کرده است، استانداردهای بالاتری نسبت به دیگران رعایت کنم. بنابراین این تصمیم را گرفتم که بهترین اقدام استعفاست.

وی همچنین از خانواده های انگلیسی خواست به دقت به مدارک کسانی که آنها را در خانه های خود استخدام کرده اند بررسی کنند و با این کار به تلاش های دولت در این زمینه کمک کنند.

دولت انگلیس که در دست اکثریت محافظه کار است با فشارهای بسیاری از سوی حزب مردمی " یوکیب" که مخالف مهاجران است، روبروست.


هارپر از این پس تنها به عنوان نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس خواهد ماند.

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو : استعفای وزیر مهاجرت انگلیس به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی