استعفای وزیر راه به دلیل مرگ 41 دانش آموز : وزیر راه و ترابری مصر به دلیل مرگ ...


وزیر راه و ترابری مصر به دلیل مرگ 41 دانش آموز در تصادفی در جنوب این کشور استعفا کرد. عصر ایران: خبرگزاری رسمی مصر اعلام کرد صبح امروز به دلیل تصادف اتوبوس دانش آموزان با قطار در جنوب مصر، 43 نفر از جمله 41 دانش آموز خردسال کشته شدند.

این خبرگزاری اضافه کرد: بعد از این حادثه ، "محمد رشاد المتینی" وزیر راه و ترابری مصر استعفای خود را تسلیم رئیس جمهور کرد و گفت که این اقدام را در راستای مسؤولیتش انجام داده است.

 قبل از وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان راه آهن مصر نیز استعفا کرده بود.  وزیر راه و ترابری قبل از استعفای خودش، استعفای او را پذیرفت و وی را برای تحقیق به دستگاه های ذیربط معرفی کرد. نکته قابل توجه اینجاست که این استعفاها، تنها چند ساعت بعد از وقوع حادثه انجام شدند.

شاهدان عینی گفته اند که تقاطع جاده و ریل آهن، هنگام عبور اتوبوس مدرسه، باز بود و این اتوبوس با قطار برخورد کرد. در این حادثه 4 دانش آموز و دو زن هم به شدت زخمی شدند.

رویترز نیز به نقل از شاهدان محلی نوشت: در این حادثه، قطار، اتوبوس مدرسه را در مسیری به طول سه کیلومتر بر روی ریل کشید. در این اتوبوس 60 دانش آموز دختر و پسر حضور داشتند.

این حادثه در شهر "منفلوط" در نزدیکی شهر اسیوط واقع در 300 کیلومتری جنوب قاهره روی داد.  در همین حال  رئیس جمهور محمد مرسی به وزیران کابینه دستور داد تا به خانواده های قربانیان این حادثه، کمک کنند. او همچنین به استاندار اسیوط هم دستور داد تا تحقیقات را دراین باره آغاز کند. مصر شاهد تلفات بسیاری در جاده ها و مسیرهای حمل و نقل خود است.


ویدیو : استعفای وزیر راه به دلیل مرگ 41 دانش آموز