استاندار تهران خبر داد: ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی/ ممنوعیت فروش طرح‌های روزانه و هفتگی :



استاندار تهران , پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران , فروش آپارتمان در تهران

استاندار تهران خبر داد:
ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی/ ممنوعیت فروش طرح‌های روزانه و هفتگی

رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران از ادامه اجرای طرح زوج و فرد و ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش  ایسنا ، حسین هاشمی، استاندار تهران در حاشیه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، پلیس راهور تهران، محیط زیست استان تهران و شهرداری تهران برگزار شد گفت: بر اساس گزارشی که دستگاه‌های مرتبط از نتایج تدابیر اتخاذ شده در هفته گذشته ارائه دادند،  

 

خوشبختانه طرح‌های اجرا شده اثرات مثبتی داشته و طبق اعلام هواشناسی، علی‌رغم اینکه وزش بادی نداشتیم اما آلودگی هوا در یک روز تا 40 درصد کاهش یافت که بیشترین اثر این کاهش آلودگی مربوط به زوج و فرد کردن خودروها بوده است.

وی افزود: بر اساس گزارش جدیدی که سازمان هواشناسی اعلام کرده در سه روز آینده نیز شاهد مشکلاتی خواهیم بود لذا طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران ادامه داد: با توجه به اینکه ادامه تمدید این طرح نیازمند مصوبه شورای عالی ترافیک است، تا اطلاع ثانوی و زمان تشکیل جلسه این شورا، طرح اجرا می‌شود و امروز با وزیر کشور موضوع را در میان خواهیم گذاشت تا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

هاشمی تاکید کرد: همچنین فروش آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی نیز ممنوع است و تا اطلاع ثانوی شهرداری حق فروش طرح ترافیک روزانه و هفتگی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این دو طرح برای پیشگیری از شدت آلایندگی هواست، گفت: طبق گزارش هواشناسی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بحران آلودگی هوای تهران را در کلانشهر تهران خواهیم داشت و برای اینکه بتوانیم به سلامت مردم کمک کرده، این دو طرح را اجرا می‌کنیم.

به گفته رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران، در هفته جاری ساعات کار ادارات و مدارس طبق روال قبل خواهد بود.

هاشمی در پاسخ به اینکه روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از پلیس راهور و استانداری مبنی بر لغو و اجرای طرح زوج و فرد اعلام شد، گفت: احساس من این است که چنین نبود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه تا چه زمانی طرح زوج و فرد و طرح‌های مشابه اورژانسی برای کاهش آلودگی هوا اجرا خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر این طرح‌ها به صورت اورژانسی و برای پیشگیری از افزایش آلودگی و کاهش اثرات سوء آن بر سلامت شهروندان است. در حالی که معتقدم طرح‌های بلندمدت از جمله خروج خودروهای فرسوده 60 تا 70 درصد وضعیت آلودگی هوای تهران را بهبود خواهد بخشید.

وی گفت: در صورتی که بتوان خودروسازها را به سمت تامین خودرو تشویق کرد و منابع مالی را نیز تامین کرد، طی دو سال می‌توان تمام خودروهای فرسوده را از رده خارج کند.

به گفته وی هواشناسی موظف شده گزارش 10 روزه از وضعیت هوا را در اختیار کمیته اضطرار و کاهش آلودگی هوا قرار دهد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

هاشمی در پاسخ به ایسنا درباره بازگرداندن سرویس ادارات، گفت: این طرح در حیطه کاری دولت است چرا که باید منابع مالی آن تامین شود و اگر این منابع مالی تامین شد، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

وی درباره تغییر ساعات کاری ادارات و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا نیز گفت: ساعت کاری ادارات نیز مصوبه دولت و در حیطه اختیارات دولت است.

رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه 50 تن از نمایندگان مجلس درباره انتقال پایتخت سیاسی لایحه‌ای را به مجلس ارائه دادند، گفت: نمایندگان حق اظهارنظر دارند اما از زمانی که به یاد دارم، این طرح مطرح بوده و هست اما قابلیت اجرا ندارد.
/ایسنا


ویدیو : استاندار تهران خبر داد: ادامه اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا اطلاع ثانوی/ ممنوعیت فروش طرح‌های روزانه و هفتگی