«استالونه» یک بار با صدای جلیلوند و بار دیگر با صدای اسماعیلی!+عکس : عرضه «بی ...



عرضه «بی مصرفها» با دو دوبله متفاوت در شبکه نمایش خانگی؛

«استالونه» یک بار با صدای جلیلوند و بار دیگر با صدای اسماعیلی!+عکس

در یک اقدام قابل توجه اکشن «بی مصرفها» با دو دوبله متفاوت به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

 در یک اقدام جالب توجه که از سوی موسسه فرهنگی-هنری قرن 21 صورت گرفته اکشن اخیر «سیلوستر استالونه» یعنی «بی مصرفها» با دو دوبله متفاوت به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. در این دو دوبله که سرپرست دوبلاژ متفاوتی داشته اند یک بار چنگیر جلیلوند به جای استالونه صحبت کرده است و بار دیگر منوچهر اسماعیلی!

جلیلوند و اسماعیلی هرچند جزو بزرگان دوبله ایران زمین هستند و آثار بسیاری با صدای آنها به گوش مخاطبان رسیده اما هر دو نفر در یک نقطه اشتراک دارند و آن هم صداپیشگی بازیگرانی است که تا سالها اقبال مخاطبان به فیلمفارسیها را موجب شدند؛ بازیگرانی به نامهای محمدعلی فردین، ناصر ملک مطیعی و رضا بیک ایمانوردی که تا سالها جلیلوند به جای دو نفر اول حرف می زد و اسماعیلی به جای نفر سوم.

 

صدای آمریکا , صدای تهران , صدای سگ

 

اصلی ترین تفاوت دو دوبله متفاوت «بی مصرفها» هم همین تفاوت دوبلور نقش اصلی فیلم یعنی «بارنی رُز» یا همان استالونه است چراکه دوبلورهای نقشهای مکمل تقریبا یکسان هستند. در هر دو دوبله که مدیر دوبلاژ یکی ناهید امیریان بوده و مدیر دوبلاژ دیگری امیرهوشنگ زند، دوبلورهایی مانند منوچهر والی زاده، سعید مظفری و حسین عرفانی حضور داشته اند و به ترتیب به جای «جیسون استاتهام»، «جت لی» و «آرنولد شوارزینگر» صحبت کرده اند. ضمن اینکه در دوبله اول این میرطاهر مظلومی بوده که به جای «میکی رورک» حرف زده و در دوبله دوم حسین عرفانی.

 

صدای اقتصاد , ضبط صدای کامپیوتر , صدای مرد هنگام ارضا شدن

 

جالبتر اینجاست که در دوبله ای که به سرپرستی امیرهوشنگ زند انجام شده چنگیز جلیلوند به مانند سایر آثاری که در دوبله آنها نقش داشت سعی کرده با قرار دادن یک سری دیالوگ پس گردنی لحنی طنازانه به برخی موقعیتهای فیلم دهد.
نسخه دوبله شده «بی مصرفها» با تیراژ 100 هزار نسخه و به قیمت 2500 تومان به بازار عرضه شده است. بر روی جلد این فیلم آیکون -15 هم ثبت شده یعنی تماشای فیلم برای افراد زیر پانزده سال مجاز نمی باشد./شبکه ایران

 


ویدیو : «استالونه» یک بار با صدای جلیلوند و بار دیگر با صدای اسماعیلی!+عکس