از 57 داور هیچ کس حق را به عبدولی نداد : اردوان صاحب یکی از داوران ایرانی حاضر ...


اردوان صاحب یکی از داوران ایرانی حاضر در المپیک 2012 معتقد است حقی از سعید عبدولی ضایع نشده است. تماشا: اردوان صاحب یکی از داوران ایرانی حاضر در المپیک 2012 معتقد است حقی از سعید عبدولی ضایع نشده است. او به ایسنا گفته است: «متاسفانه این ورزشکار دچار استرس شد و عصبی کار کرد و همین باعث شد روی داور هم تاثیر بگذارد. عبدولی قهرمان جهان است و در میادین بین المللی زیادی کشتی گرفته و انتظار می رفت آرامش بیشتری داشته باشد.»

بسیاری معتقدند که تذکرات داور آن مسابقه به عبدولی روی عملکرد او موثر بوده است اما این داور بین المللی این مسئله را رد می کند: «به نظر من رفتار داور نباید روی عملکرد یک کشتی گیر حرفه ای تاثیر بگذارد. عبدولی در آن کشتی می توانست بهانه ای دست داور ندهد و بهتر عمل کند. ما قصد نداریم عبدولی یا داور را مقصر جلوه دهیم؛ ما فقط به دنبال بیان حقایق هستیم. عبدولی می توانست خیلی بهتر از این عمل کند و اگر داور را عصبی نمی کرد و آرامش خود را حفظ می کرد، می توانست به طلا دست یابد.»

سعید عبدولی , عبدولی , داور ملودی

مهمترین سوژه اعتراض اهالی کشتی به داوری این مسابقه نپذیرفتن امتیاز بارانداز عبدولی در زمان دوم است: «طبق قانون بار انداز باید از دور کمر گرفته شود و اگر کمی از قوس کمر هم پایین تر بیاید، مشکلی نیست ولی عبدولی در آن صحنه آنگونه که درست است، عمل نکرد.»

شایعه شده بود فیلا و شخص مارتینتی بابت این قضاوت از ایران عذرخواهی کرده اند اما اردوان صاحب این شایعه را تکذیب می کند: «بعد از کشتی، 57 داور حاضر در مسابقات این کشتی را نگاه کردند اما حتی یک نفر هم رأی را به عبدولی نداد. نمی توان گفت که این موضوع برنامه ریزی شده بود زیرا در این مسابقات داورانی از سراسر دنیا حضور داشتند و نباید نظر آنها در این زمینه را غرض ورزانه دانست.»

عده ای معتقدند فیلا نمی خواست ایران نمایش خوبی در المپیک داشته باشد: «اگر قرار بود مدال ها را تقسیم بندی کنند کشور ما سه مدال طلا در کشتی فرنگی نمی گرفت و اگر قرار بود از کشور خاصی حمایت کنند باید به کشور آذربایجان توجه می کردند زیرا اسپانسر فیلاست ولی هیچ امتیازی به کشتی این کشور اختصاص ندادند.»


ویدیو : از 57 داور هیچ کس حق را به عبدولی نداد