از نوسانات نرخ ارز تا اقتصاد مقاومتی و تشكیل شورای عالی اقتصاد :     معاون ...



 

اقتصاد مقاومتی , علوی کابینه به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد , پروژه های دولت در اقتصاد مقاومتی

 


معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مسائلی كه اكنون مطرح است برطرف می‌شود.

رحیم ممبینی درباه راه‌اندازی بورس ارز اظهار كرد: دولت در راه‌اندازی بورس ارز جدی است و در پی این اقدام نوسانات قیمت ارز و رانت موجود برطرف می‌شود.

مهمترین اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: مهمترین اقدام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است كه باید مبتنی بر علم و دانش باشد بنابراین دانشگاه‌ها نقش مهمی در شكل‌گیری اقتصاد مقاومتی دارند.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح‌ كرد: اقتصاد مقاومتی بسیار وسیع است و به این معناست كه در یك نگاه راهبردی فرصت‌‌ها، تهدید‌ها، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و متناسب با آنها اقدام به برنامه‌ریزی كنیم.

ممبینی با اشاره به اهمیت كالاهای اساسی در اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتی مثلثی است كه مسائل امنیتی، دفاعی و اقتصادی سه ضلع آن هستند و برای تحقق آن به شناخت صحیح این ابعاد و سپس برنامه‌ریزی نیاز است.

وی تاكید كرد: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مسائلی كه اكنون مطرح است برطرف می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در ادامه درباره پیشنهاد مجلس مبنی بر تشكیل شورای عالی اقتصاد با حصور مقاماتی از سه قوه، گفت: چنین شورای اكنون وجود دارد كه مسوولیت آن با قوه مجریه است البته باید توجه كرد كه دولت به حمایت قوه‌های مقننه و مجریه نیاز دارد اما پیشبرد چنین شورای از وظایف دولت است./ایسنا

 

 

 


ویدیو : از نوسانات نرخ ارز تا اقتصاد مقاومتی و تشكیل شورای عالی اقتصاد