از فرود اضطراری در دریاچه تا قبرستان +عکس :   فرود اضطراری یکی از سخترین و ...



فرود اضطراری هواپیما , فرود اضطراری پرواز قشم مشهد , فرود اضطراری پرواز قشم مشهد بعد از 1 ساعت

 

فرود اضطراری یکی از سخترین و پرمخاطره ترین شرایطی است که یک خلبان می تواند با آن رو به رو شود. در صورتی که می خواهید با تعدادی از عجیب ترین فرودهای اضطراری در جهان هوانوردی آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، فرود آمدن هواپیماهای مسافربری همیشه امری حساس و چالش برانگیز بوده است . پدیده فرود اضطراری نیز از جمله حوادثی است که بارها در دنیا رخ داده است. در این نوع فرودها به خاطر مشکلات گوناگون هواپیماها دچار مشکل شده و نمی توانند به صورت طبیعی فرود بیایند. گاهی در فرودگاه و گاهی نیز مجبور می شوند تا بر روی هر سطح صافی فرود بیایند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این فرودها ٱشنا کنیم.

 


 

این تصویر متعلق به یک فروند هواپیمای آنتونوف – 24 متعلق به خطوط هوایی " Angara " در کشور روسیه است که به تاریخ 11 جولای 2011 میلادی در رودخانه " Ob " یک فرود اضطراری داشته است. این هواپیما پس از شروع آتش سوزی در موتور سمت چپ خود مجبور به فرود اضطراری 37 نفر مسافر و خدمه در رودخانه شد. 5 نفر از سرنشینان در این فرود کشته شدند.

 

 

جزییات فرود اضطراری پرواز کیش رشت , فرود اضطراری هواپیما در مشهد , جزییاتی درباره فرود اضطراری هواپیمای تهران مشهد

 

 

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی ترکیه که به تاریخ 25 فوریه 2009 در حین فرود در فرودگاهی در منطقه "هارلم" در کشور هلند دچار سانحه شده است. تمام 135 سرنشین این هواپیما از این حادثه جان سالم به در بردند.

 

 

فرود اضطراری هواپیمای چارتری در بمبیی , دریاچه ارومیه , دریاچه چورت

 

 

یک فروند بوئینگ 737 خطوط هوایی چین که پس از انفجار در یکی از موتورهایش در فرودگاه جزیره اوکیناوای ژاپن به تاریخ 27 آگوست سال 2007 نابود شده است. به شکل معجزه آسایی تمامی 165 سرنشین این هواپیما از این حادثه جان بدربردند.

 

 

دریاچه چیتگر , دریاچه گهر , دریاچه اوان

 

 

این تصویر مربوط به تاریخ 29 اکتبر 2007 است که در طی آن یک فروند بالگرد شخصی در کشور نروژ با یک دستگاه تانکر سوخت رسان که در طی آن نه تانکر منفجر شده و نه به هیچ یک از سه خدمه بالگرد آسیبی وارد شد.

 

 

دریاچه ولشت , دریاچه شورمست , سقوط بالگرد در دریاچه چیتگر

 

 

پس از وقوع زلزله 7.9 ریشتری در کشور پرو به سال 2007 میلادی بالگردهای زیادی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان به پرواز درآمدند . در این مکیان این بالگرد نیروی دریایی پرو که با مشکل کمبود ارتفاع مواجه شده است یک فرود اضطراری داشته است. هیچ کدام از 7 خدمه این بالگرد آسیب جدی ندیدند.

 

دریاچه زریوار , دریاچه الیمالات , دریاچه پریشان

 

 

 

یک فروند هواپیمای شخصی در کشور سوئد که با 4 فروند سرنشین در 12 آوریل 2007 در کشور سوئد سقوط کرد. یکی از 4 سرنشین هواپیما شدیدا مجروح شد. هواپیما در زمانی که قصد فرود اضطراری را داشت با درختان برخورد کرد.

 

 

قبرستان بقیع , دریاچه مهارلو , دریاچه کیو

 

 

 

فرود اضطراری یک فروند هواپیمای جت فالکن در قبرستانی در شهر دیتروید آمریکا که به تاریخ 28 آگوست 2001 ناچار به انجام فرود اضطراری شده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران


ویدیو : از فرود اضطراری در دریاچه تا قبرستان +عکس