از سوتی خیابانی تا سگرمه های علی آبادی : مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک شنبه ...


مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک شنبه شب برگزار شدو از شبکه ورزش هم زنده پخش شد. برنامه ای مثل همیشه پر از ایراد، پر از ناهماهنگی و سوتی. تماشا: مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک شنبه شب برگزار شدو از شبکه ورزش هم زنده پخش شد. برنامه ای مثل همیشه پر از ایراد، پر از ناهماهنگی و سوتی.

ما که نفهمیدیم وزیر محترم ورزش چی گفتند و کلا می خواستند چی بگویند. در جملات ایشان فعل و فاعل ها به طرز شگفت انگیزی سر ناسازگاری گذاشته بودند و هیچ ربطی به هم نداشتند. مجری هم که طبق پیش بینی و عرف چنین مراسمی جواد خیابانی بود.

به قول یکی از دوستان بهترین جواد خیابانی خاورمیانه! فکرش را هم نمی شود که کسی مثل او بتواند از پس چنین برنامه هایی برآید. برنامه هایی که به مقدار زیادی حماسه سرایی و چیزهای دیگر (!) نیاز حیاتی دارد.

سوتی های خیابانی , سوتی های جواد خیابانی , سوتی خیابانی برادران

شاهکار مراسم نشان دادن تصاویر کشتی گرفتن قاسم رضایی در هنگام معرفی کیانوش رستمی، دارنده برنز وزنه برداری بود! البته کارگردان فهیم برنامه به سرعت متوجه گاف شد و تصمیم گرفت پخش تصاویر آرشیوی قهرمانان را بی خیال شود!

شاهکار جواد هم دست بر قضا وقتی بود که قرار شد قاسم رضایی روی سن برود و جایزه اش را بگیرد. جواد ابتدا او را دلاوری از خطه جویبار معرفی کرد! بعد که فهمید طرف بچه آمل است نه جویبار با اعتماد به نفس گفت: «آمل یا جویبار. فرقی نمی کنه. همه ایران سرای من است!»

چشمتان روز بد نبیند. حالا مگر بی خیال می شد. «شیر بیشه مازندران» اولین لقبی بود که جواد به قاسمی داد. ظاهرا یکی برایش توضیح داد که بیشه های مازندران شیر ندارد. بعد گفت: «پلنگ مازندران». خدا می داند اگر قرار بود ادامه دهد چند جاندار دیگر را هم نام می برد تا بالاخره برسد به «ببر مازندران» که لقب اغلب قهرمانان مازندرانی است.

غایب این مراسم رسول خادم بود و برخی از دستیارانش در تیم ملی کشتی آزاد. البته جواد خیابانی بر اساس وظیفه ماله ای بر ماجرا کشید و گفت خادم نیامده چون برای تماشای مسابقات کشتی نوجوانان به ترکیه رفته است.

آدم بی ربط مراسم هم زارع پور، رئیس فدراسیون پینگ پنگ که با وجود نادیده گرفته شدن نتایج درخشان نوشاد عالمیان، سر و مر و گنده روی یکی از صندلی ها نشسته و به افتخار دیگران دست می زد!

محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک هم یکی از مهمانان مراسم بود. قیافه او داد می زد که از چیزی دلگیر است. او که این روزها ظاهرا میانه خوبی با مدیران وزارت ورزش ندارد، خیلی تلاش کرد موفقیت در المپیک لندن را به مدیریت خودش در کمیته ملی ربط دهد اما در مراسم تقدیر از قهرمانان المپیک، مدیری که آن بالا رفت و گزارش عملکرد داد، او نبود، محمد عباسی بود، وزیر ورزش و جوانان.


ویدیو : از سوتی خیابانی تا سگرمه های علی آبادی