از خواص عسل چه می دانید؟ :     به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، ...



 

خواص باورنکردنی زرشک که نمی دانید , خواص زنجبیل , خواص خرمالو

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، نباید از قند و شیرینی عسل طبیعی ترسید و آن را به خاطر شیرین بودن مصرف نكرد.

عسل خاصیت آنتی بیوتیكی دارد و محتوی آنتی میكروبیال است. سرشار از مواد معدنی از قبیل كلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم و منیزیم است وحاوی ویتامین هایA، B۱، B۲، B۳، B۵و C می باشد.

عسل یكی از بهترین مكمل های غذایی محسوب می شود كه خواص دارویی زیادی دارد.

در حقیقت، عسل خواص شگفت انگیزی برای سلامتی اعضای بدن دارد از جمله پیشگیری از حملات قلبی، التیام زخم ها، و افزایش انرژی بدن.

۱) افزایش انرژی طبیعی بدن

بسیاری از ورزشكاران برای افزایش انرژی خود از عسل در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد مصرف می كنند. عسل برای تقویت ماهیچه ها بسیار مفید می باشد.

۲) پیشگیری از سرطان های خاص

بسیاری از افراد از ابتلا به سرطان هراس دارند اما با استفاده عسل در رژیم غذایی روزانه می توانند این ترس و هراس را از دل خود بیرون كنند.

نتایج تحقیقات حاكی از این است كه هر چه عسل تیره تر باشد خاصیت آنتی اكسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می كند.

۳) افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت ها

عسل در برابر عفونت های بدن مثل یك آنتی بیوتیك عمل كرده و نقش مهمی در سیستم دفاعی بدن ایفا می كند. به عنوان مثال اگر جایی از بدن عفونت داشته باشد می توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی آنتی بیوتیك، از عسل استفاده كرد.

عسل محتوی آنتی میكروبیال است پس در مبارزه با باكتری ها نیز نقش مهمی به عهده دارد.

می توان عسل را به شیوه های مختلف استفاده كرد از جمله مخلوط با چای یا آب گرم یا شیر، استفاده در شیرینی ها و دسرها و ...

۴) التیام زخم ها و جای سوختگی

در مواردی كه جایی از اعضای بدن زخم می شود و یا می سوزد به جای استفاده از داروهای آرام بخش و شیمیایی و ... از عسل استفاده كنید.

عسل در بدن، رطوبت هوا را به طرف خود می كشد و با این خاصیت خود در درمان زخم و سوختگی اثر مثبتی دارد.

۵) غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

عسل سرشار از ویتامین های A، B۱، B۲، B۳، B۵، C می باشد همچنین مواد معدنی مفیدی نیز در عسل از جمله كلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ... موجود می باشد..... / خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو : از خواص عسل چه می دانید؟