از تحقیر «اسکار» تا انتساب موفقیت اصغر فرهادی به محمود احمدی نژاد! :   از تحقیر ...



محمود احمدی نژاد , محمود احمدی‌نژاد , اینستاگرام محمود احمدی نژاد

 

از تحقیر «اسکار» تا انتساب موفقیت اصغر فرهادی به محمود احمدی نژاد!

عصرایران - جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی به تازگی گفته است: « این سازمان پارسال در فرایند اسکار به شکلی طراحی و حتی لابی‌گری کرد که «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کند ... از آقای احمدی‌نژاد پرسیدم اگر بخواهید در یک جمله من را نصیحت کنید چه می‌گویید ایشان گفتند برو سینمای ایران را بین‌المللی کن و من گفتم اولین گام این است که اسکار بگیریم و او گفت خوب اینکار را انجام بده و این اتفاق افتاد. »

این سخنان وی در حالی مطرح می شود که براساس خبر منتشر شده توسط ایرنا در تاریخ 27 شهریور 1390 و قبل از اعلام جایزه اسکار برای فیلم "جدایی نادر از سیمین"، همین آقای شمقدری، جایزه اسکار را با جشن سینما در گچساران مقایسه کرده بود.

او - که روزی فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را ساخت و در دولتش پست گرفت - درباره اسکار گفته بود: « اسكار یك جشنواره بین المللی نیست بلكه منحصر به كشور آمریكاست و جنس آن شبیه به جشن سینما در شهرستان گچساران است.

نگاه من به اسكار منفی نیست اما نیازمند این همه تبلیغاتی كه در سطح كشوری آن می شود نیز نمی باشد. » یادآوری آنچه جناب شمقدری، قبل از اسکار فرهادی گفته بود و مقایسه با آنچه اخیراً گفته و نهایتاً هم اصل داستان را به محمود احمدی نژاد رسانده که او بود که چنین نصیحتی کرد ، در دل خود سخن ها دارد که ناگفته هویداست و فقط به این دو کلمه بسنده می کنیم: « مردم می فهمند » ؛ همین!/عصرایران

 


ویدیو : از تحقیر «اسکار» تا انتساب موفقیت اصغر فرهادی به محمود احمدی نژاد!