از اصغر فرهادی چه خبر؟ : اخبار فرهنگی - از اصغر فرهادی چه خبر؟ اصغر فرهادی،‌ ...



اصغر فرهادی , فروشنده اصغر فرهادی , فیلم فروشنده اصغر فرهادی

اخبار فرهنگی - از اصغر فرهادی چه خبر؟

اصغر فرهادی،‌ به عنوان رئیس هیئت داوران هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک (APSA) انتخاب شد.

اصغر فرهادی،‌ به عنوان رئیس هیئت داوران هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک (APSA) انتخاب شد.

اصغر فرهادی، اولین فیلمساز ایرانی است که به ریاست هیئت داوران این جشنواره در استرالیا می‌رسد.


این کارگردان که از سال 2009 و بعد از دریافت جایزه ویژه هیئت داوران و نیز جایزه بهترین فیلم برای «درباره الی»، به عضویت آکادمی «آپسا» در آمد، در مجموع سه بار موفق به دریافت جایزه از آسیا پاسیفیک شده است.

 

مایکل هاوکینز، رئیس جشنواره آسیا پاسیفیک درباره ریاست اصغر فرهادی بر این جشنواره گفته است: «آپسا» شکل گرفتن ارتباط و ادامه دادن آن با فیلمسازانی همچون اصغر فرهادی را قدر می داند. این افتخار بزرگی است که ما دوباره اصغر فرهادی را به عنوان رئیس هیئت داوران، در این جشنواره خواهیم داشت. او به عنوان یکی از اعضای دائم «آپسا»، کسی که جوایز متعددی گرفته و بارها کاندیدای دریافت جایزه شده است، همکاری بی‌نظیر و درکی عمیق از جشنواره آسیا‌پاسیفیک دارد. ما بی صبرانه منتظریم تا بقیه اعضای هیئت داوران را که زیر نظر آقای فرهادی به فعالیت می‌پردازند، به زودی معرفی کنیم.

 

جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک از سال 2008 آغاز به کار کرده است و فیلم‌هایی از فیلمسازان منطقه آسیا‌پاسیفیک (بیش از 70 کشور) را نمایش داده و از میان آن‌ها به بهترین فیلم‌ها جایزه می‌دهد. هشتمین دوره این جشنواره، از 11 دسامبر 2014 (20 آذر 1393) در شهر بریسبان استرالیا برگزار خواهد شد و اصغر فرهادی در راس یک هیئت شش نفره از داوران بین‌المللی، فیلم‌ها را داوری می‌کند.
اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو : از اصغر فرهادی چه خبر؟