از آدم ربایی تا سرقت‌های خشن در پرونده باند خانوادگی : زندانی قدیمی پس از آزادی ...



زندانی قدیمی پس از آزادی از زندان خانواده‌اش را دور هم جمع کرد و یک باند سرقت و آدم‌ربایی تشکیل داد.

به گزارش همشهری، اعضای این شبكه بعد از سرقت خودروی یك زن در تهران راهی استان‌های دیگر شدند و دست به ربودن افراد و زورگیری از آنها می‌زدند. اوایل خرداد زنی به اداره پلیس رفت تا مأموران را در جریان سرقت ماشینش قرار دهد.

وی گفت: سوار خودروی 206خود بودم و وقتی مقابل خانه مان رسیدم از ماشین پیاده شدم تا در پاركینگ را باز كنم.

در همان لحظه خودروی مزدا3 كه 2سرنشین داشت در نزدیكی ماشینم توقف كرد و یكی از سرنشینان آن پیاده و سوار ماشین من شد. وقتی این صحنه را دیدم فورا دستگیره در ماشینم را گرفتم تا مانع فرار مرد سارق شوم. او اما پایش را روی پدال گاز گذاشت و درحالی‌كه مرا روی زمین می‌كشید فرار كرد. با این حال، ماشین را رها نكردم اما مرد سارق آنقدر با مشت به دستان من كوبید كه تعادلم را از دست دادم و روی زمین افتادم. پس از آن سارق ماشینم به همراه همدستش كه پشت فرمان مزدا3 بود گریختند و من به بیمارستان منتقل شدم.

با اظهارات این زن، تیمی از مأموران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه34 تهران تحقیقات خود را شروع كردند. بررسی‌ها نشان می‌داد كه خودروی مزدا3 دزدان سرقتی بوده و آنها چند روز قبل آن را دزدیده بودند. یك ماه بعد، درحالی‌كه جست‌وجوها ادامه داشت مأموران پلیس راه قم به یك خودروی206 با 5سرنشین كه 2نفر از آنها زن بودند، در مسیر اراك مشكوك شدند. بعد از استعلام شماره پلاك معلوم شد كه خودرو سرقتی است. مأموران به راننده دستور ایست دادند اما او فرار كرد.

پس از دقایقی تعقیب و گریز، سرنشینان خودروی سرقتی ماشین را كنار جاده رها كردند و به سمت بیابان‌های اطراف فرار كردند كه در نهایت با شلیك تیر هوایی به دام پلیس افتادند. با دستگیری سارقان مشخص شد كه آنها با یكدیگر نسبت فامیلی دارندو پیش از این بارها به اتهام سرقت لوازم خودرو و اماكن به زندان رفته‌اند.

سردسته باند مرد میانسالی بود كه با اعضای خانواده‌اش یك باند سرقت تشكیل داده بود. آنها در بازجویی‌ها به سرقت مزدا3 و 206 در تهران اعتراف كردند و در ادامه تحقیقات این حقیقت فاش شد كه اعضای این باند از تهران به استان دیگری رفته و در پوشش مسافر‌كش طعمه‌های خود را ربوده و دست به زورگیری می‌زدند. از سوی دیگر زنانی كه عضو این باند بودند معمولا در زورگیری‌ها نقش مسافر را به‌عهده داشتند تا طعمه‌هایشان بدون هیچ‌شكی سوار ماشین دزدان شوند. به گزارش همشهری، تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد تا زوایای پنهان آشكار شود.

 اخبار  حوادث  - همشهری  


ویدیو : از آدم ربایی تا سرقت‌های خشن در پرونده باند خانوادگی