ارزش غذایی گندم :         گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب كسب ویتامین ...



 

 

ارزش غذایی , ارزش غذایی تخم بلدرچین , ارزش غذایی سیب زمینی

 

 

گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب كسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.حریره گندم با شكر و بادام برای خونریزی سینه مفید است.گندم، جلوی سرطان روده را می‌گیرد.

 

تركیبات شیمیایی:

هر چند مواد متشكله گندم در انواع مختلف فرق می كند، ولی بطور متوسط در صد قسمت گندم، مواد زیر دیده می شود:

 

آب
13.65 درصد
سلولز
2.53 درصد
نشاسته و دكسترین
66.77 درصد
مواد قندی
1.45 درصد
مواد معطر 1.85 درصد
مواد سفیده ای و گلوتن 12.58 درصد
چربی 1.75 درصد

 

 


- ضمنا مقدار كافی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون داشته و برای انسان غذای نسبتا كاملی است. علاوه بر مصرف تغذیه ، گندم دارای اثر درمانی بسیار می باشد .


اگر آرد گندم بر روی پوست مالش دهید، التهاب و ورم آنرا از بین می بردو به همین منظور، از قدیم گندم را در تسكین التهاب ، باد سرخ بكار می بردند و برای این منظور با مقداری مواد ضد عفونی كننده همراه می نمودند تا میكرب آنرا نیز از بین ببرد .


در صنعت از آرد گندم نشاسته می گیرند.

 

ضماد سوخته ی گندم با موم و روغن جهت جلای رخسار بی نظیر است

 

گندم چاق كننده و مقوی غرایز جنسی است و بین غذاهایی كه با گندم ساخته می شود، سمنو از همه قوی تر است، پخته گندم با شكر و بادام به صورت حریره ، چنانكه كم كم خورده شود، درمان خونریزی سینه است.

 

ضماد پخته گندم با روغن زیتون جهت فروبردن ورمهای گرم و آب پیاز جهت ورمهای سرد مفید است ، و با آب گشنیز جهت تحلیل ورمهای گرم و خنازیر و غدد مجرب است .


پخته گندم با سكنجبین جهت بثورات آبكی سودمند می باشد.


روغن گندم كه از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون بدست می آید. جهت رفع قوبا (زخم های جلدی كه منشاء عصبی دارد) مخصوصا قوبای اطفال و همچنین پاك شدن كك و مك و معالجه كچلی و ریزش طبقات شاخی پوست مفید است .


جوشانده سبوس گندم درمان سرفه و زكام های سخت است . جوشانده ی سبوس گندم كه با عسل شیرین شده باشد، بعد از غذا یبوست هایی را كه منشاء آنها تنبلی كبد و تحریكات روده باشد درمان می كند. از سبوس گندم می توان نان سیاه هم تهیه كرد، ولی سنگین بوده ترشی معده را زیاد می كند.

 

 

توضیحات:

مبتلایان به زخم معده -سرطان دستگاه هاضمه و آپاندیس بایستی از سبوس گندم پرهیز نمایند.


ویدیو : ارزش غذایی گندم