اردوغان خطاب به غرب: نمی‌خواهد به من درس دموکراسی بدهید : رجب طیب اردوغان هر ...



اردوغان , این زن حقش را می خواهد , این زن حقش را می‌خواهد

رجب طیب اردوغان هر گونه دخالت غرب در ارتباط با برقراری دموکراسی و رعایت حقوق بشر در ترکیه را رد کرد و در عین حال گفت، مصمم است شورش کردهای ترکیه را سرکوب کند.

به گزارش ایسنا ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با مسئولان هلال احمر آنکارا به موضوع دخالت غرب در ارتباط با برقراری دموکراسی و رعایت حقوق بشر در ترکیه پرداخت و در این باره موضع‌گیری کرد.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به ما درس دموکراسی و حقوق بشر بدهند، باید ابتدا گناهان خود را پاک کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره سفرش به آمریکا گفت که او طی این سفر در دیدارهای مختلف کوشیده است به روشنی توضیح دهد که آزادی مطبوعات در ترکیه تامین شده است.

او گفت، رسانه‌هایی در ترکیه بوده‌اند که او را "دزد" و "جنایتکار" خوانده‌اند و به خاطر این اتهامات بسته نشده‌اند. اردوغان در ادامه گفت، اگر ترکیه کشوری دیکتاتوری است، چگونه چنین نظرهایی می‌توانند منتشر شوند.

به گزارش دویچه وله، دستگاه قضایی ترکیه چندی پیش روزنامه‌های "جهان" و "زمان" را که منتقد دولت ترکیه به حساب می‌آمدند، دولتی اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین درباره کردهای ترکیه موضع‌گیری شدیدی کرد و در پیامی که از تلویزیون دولتی ترکیه پخش شد، اعلام کرد که دیگر فصل گفت‌وگوهای صلح با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) به پایان رسیده است.

او اعلام کرد که مصمم است شورش کردهای ترکیه را که سه دهه ادامه داشته، سرکوب کند. او از اعضای حزب کارگران کردستان خواست خود را تسلیم کنند زیرا در غیر این صورت "خنثی" خواهند شد.

 

 اخباربین الملل  -   ایسنا 


ویدیو : اردوغان خطاب به غرب: نمی‌خواهد به من درس دموکراسی بدهید