ارتش روسیه وارد اوکراین شد / واکنش اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه :



ارتش روسیه به جنگ افزار پیشرفته لیزری مسلح شد , وداع ارتش روسیه با سپر هوایی شوروی , ورود کشتی های جنگی روسیه به بندر انزلی


اخبار بین الملل  - ارتش روسیه وارد اوکراین شد

برخی رسانه های روسی و اوکراینی از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

 

----------------------------

 

اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک این کشور اعتراض کرد

وزارت امور خارجه اوکراین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که کی یف نسبت به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک خود در منطقه کریمه به مسکو اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، دربیانیه وزارت خارجه اوکراین گفته شده است : در ارتباط با نقض حریم هوایی اوکراین وعدم رعایت مفاد موافقت نامه مورخه 28 می 1997 درمورد استقرار نیروهای ناوگان روسیه دراوکراین ، کی یف اعتراض کرده است.

در بیانیه اضافه شده است : به طرف روسی اعلام شد که اوکراین از روسیه درخواست یا پیشنهادی برای بکارگیری واحدهای ناوگان دریای سیاه مستقر دراوکراین برای تامین نظم عمومی یا اجرای عملیات ضد تروریستی نکرده است.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود یادآوری کرده است: از طرف روسی خواستار بازگشت نیروهای مسلح و تسلیحات و تجهیزات نظامی ناوگان روسیه در کریمه به مراکز استقرار آنها شده است.

برخی رسانه های روسی و اوکراینی امروز از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

در فرودگاه های سیمفروپل و سواستوپل هم 150 نیروی نظامی روسیه اعزام شده اند.

گفته می شود چندین فروند بالگرد نیروی هوایی روسیه نیز وارد منطقه خودمختار کریمه در جنوب اوکراین شده اند. 

اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو : ارتش روسیه وارد اوکراین شد / واکنش اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه