ادعای منابع صهیونیستی درباره توافقات ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای : در شرایطی ...



موضوع درباره پرچم ایران , سفارت ایران در آمریکا , درباره ایران

در شرایطی که طی هفته‌های اخیر، دیدارهای متعددی میان دیپلمات‌های ایرانی و غربی در موضوع هسته‌ای انجام شده و طرفین در تلاش برای دستیابی به توافق نهایی در زمان تعیین شده هستند، برخی منابع خبری صهیونیستی، دور جدیدی از فضاسازی‌ها را علیه مذاکرات آغاز کرده‌اند. رادیو ارتش رژیم اسرائیل در همین زمینه، اقدام به انتشار خبری درباره توافق ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای کرده است.

به گزارش «تابناک»، رادیو ارتش رژیم اسرائیل مدعی شده، دیپلمات‌های اروپایی به مقامات اسرائیلی گفته‌اند، ایالات متحده و ایران به ‌توافقی نزدیک شده‌اند که به ایران اجازه می‌دهد تعداد زیادی از سانتریفیوژهای خود را حفظ کند و در عوض، برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه را به آمریکا تضمین دهد.

بنا بر این ادعا، مقامات اروپایی گفته‌اند، جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف، همتای ایرانی وی درباره افزایش شمار سانتریفیوژهایی که ایران می‌تواند بر اساس توافق نهایی آن‌ها را حفظ کند، گفت‌و‌گو کرده‌اند. در عوض، ایران متعهد می‌شود از نفوذ خود برای برقراری امنیت و آرامش در عراق، افغانستان و سوریه استفاده کند.

به گفته مقامات اسرائیلی، دیپلمات‌های مذکور به آن‌ها گفته‌اند در هفته‌های اخیر، ایالات متحده،‌ مصالحه‌ای مهم در مقابل ایران کرده ‌که بر اساس آن، ایران خواهد توانست ضمن حفظ ۶۵۰۰ عدد از سانتریفیوژهای خود، از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی موجود علیه خود نیز بهره‌مند شود؛ بنا بر این ادعا، اتحادیه اروپا با ایده مرتبط کردن موضوع هسته‌ای با تحولات منطقه مخالف است و از این نگرانی دارد که آمریکا ضمن دور زدن اروپا، قصد دارد ‌مستقیم به توافق با ایران دست یابد.

در این میان، مقامات اسرائیلی نیز اعلام کرده‌اند که نگرانند تمایل دولت اوباما به موافقت با حفظ شمار زیادی از سانتریفیوژهای ایران، سبب شود ایران در عمل به کشوری در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای تبدیل شود و بتواند هر زمان که اراده کرد، در مدت چند ماه به بمب هسته‌ای دست پیدا کند.

گفتنی است، چند روز پیش نیز برخی منابع اسرائیلی مدعی شده بودند، اوباما با ۸۰ درصد درخواست‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای موافقت کرده است؛ ادعایی که به سرعت با واکنش کاخ سفید روبه‌رو شد و یک مقام دولت اوباما آن را کاملاً کذب خواند. با ‌وجود این، به نظر می‌رسد، مطبوعات و رسانه‌های اسرائیلی همچنان بر ترویج این خط خبری و ادامه ادعاهای خود در این زمینه اصرار دارند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو : ادعای منابع صهیونیستی درباره توافقات ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای