ادعای بیوه عرفات پس از 10 سال : 10 سال پس از مرگ مشکوک یاسر عرفات رهبر فقید ...


10 سال پس از مرگ مشکوک یاسر عرفات رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین، همسرش یا آنگونه که در رسانه های انگلیسی زبان رایج است «بیوه عرفات» در گفتگویی ادعای قبلی خود درباره به قتل رسیدن نماد فلسطین را تکرار کرد.



هفته نامه امید جوان: 10 سال پس از مرگ مشکوک یاسر عرفات رهبر فقید سازمان آزادیبخش فلسطین، همسرش یا آنگونه که در رسانه های انگلیسی زبان رایج است «بیوه عرفات» در گفتگویی ادعای قبلی خود درباره به قتل رسیدن نماد فلسطین را تکرار کرد.

سها عرفات گفت: «حال او پیش از خوردن غذا خوب بوده و بعد ناگهان به شکل غیرقابل باوری وضعیت او بر هم می ریزد و معتقد است با همان سمی که اخیرا یکی از مخالفان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه مسموم شد، عرفات نیز به قتل رسیده است. (ماده رادیواکتیو پلونیوم)

خانم سها (سهی) درباره نتایج تحقیقات این شکایت هم گفته است سوییسی ها که به بی طرفی شهرت دارند ادعای وی را تایید کرده و نشانه هایی را پس از آزمایش یافته اند اما انگلیسی هایی که بر روی پرونده کار کرده اند مرگ را طبیعی می دانند. در این میان فرانسوی ها نتیجه مشخصی را هنوز اعلام نکرده اند.

بیوه , داستان کوتاه ادعای خدایی توسط فرعون , رابطه با زن بیوه

از نکات قابل توجه در مصاحبه تلویزیونی بی بی سی با بیوه عرفات این بود که خبرنگار ناگهان این موضوع ار مطرح کرد که گفته می شود این اتفاق توسط یک فلسطینی رخ داده و به این ترتیب ذهن تماشاگر از متهم کردن سازمان امنیت اسراییل دور می شد؛ در حالی که تا صحبت از قتل رهبر فلسطینی ها و مسموم کردن او در حصر خانگی در رام الله می شود، بلافاصله انگشت اتهام، اسراییلی ها را هدف می گیرد اما خبرنگار به گونه ای سوالات خود را مطرح کرد که سها نه تنها هیچ اشاره ای به اسراییل و احتمال دخالت داشتن موساد نکند بلکه بر این موضع سیاسی تاکید ورزد که اسراییل یک واقعیت است و حماس نیز باید آن را به رسمیت بشناسد.

سوال دیگر از همسر عرفات درباره اتهام برخی رسانه های عربی یا غربی درباره مصرف شخصی 11 میلیون دلار پولی بود که در حساب عرفات باقی مانده و طبیعی بود که او تکذیب کند. البته حالت صمیمانه ای که از ابتدای گفتگو به خود گرفته بود و سایه سنگین تصویر عرفات بیننده را نیز تحت تاثیر قرار می داد تا سخت نگیرد و تکذیب و توضیح خانم سها را بپذیرد.

برای کسی که همسر عرفات را چندان نمی شناسد، چهره غربی و آراسته و در یک کلمه شیک و فرانسوی او شگفتی آور بود زیرا لابد انتظار دارد که با چهره مرسوم از چریک های فلسطینی که حالا پا به پیری گذاشته مواجه باشد اما باید بدانیم که عرفات در سنین جوانی همسری اختیار نکرد و همه زندگی خود را وقف فلسطین کرده بود که تا قبل از 1990 در قالب مبارزه مسلحانه و چریکی بود و پس از آن راه توافق و سازش را در پیش گرفت و به 22 درصد از سرزمین خود رضایت داد و از آن پس بحث تنها بر سر بیت المقدس شرقی بود.

داستان کوتاه ادعای خدایی , راههای جذب زنان بیوه , دعای عرفات

مطابق توافق اسلو قرار شد کرانه باختری به اضافه باریکه غزه و بیت المقدس شرقی فلسطین جدید را تشکیل دهند و این سومی پایتخت دولت ملی فلسطین باشد اما اسراییلی ها زیر بار این پایتخت و سه پاره شدن بیت المقدس نرفتند.

بخشی برای اسراییل و یهودی ها، یک قسمت بی طرف و بخش سوم هم پایتخت فلسطینی ها و این سومی را برنتافتند و هر گاه که دولت به دست تندروها افتاده نیز از حمله و بمباران غزه فروگذار نکرده اند.

«سها» منشی دفتر عرفات در رام الله بود و پس از آن که رییس سازمان آزادیبخش از هیات یک چریک خارج شد و سیمای یک رییس دولت را به خود گرفت که به کشورهای مختلف دعوت می شود و در بعضی جاها مثل یک رییس جمهور مورد استقبال قرار می گیرد، تصمیم به ازدواج با منشی مسیحی خود گرفت. دختری زیبارو که با عرفات فاصله سنی زیاد و قابل توجهی داشت (نصف سن او)؛ یاسر عرفات از او خواست مسلمان شود تا امکان ازدواج آن دو فراهم آید و سها نیز پذیرفت.

خبرنگار بی بی سی با شگفتی از او پرسید: «شما تاکید دارید که او یک اسلام گرا نبوده و به سکولاریسم باور داشته است؟ پس چگونه شرط ازدواج خود با شما را تغییر دین از مسیحیت به اسلام قرار داد؟

سها به این پرسش پاسخ دقیقی داد و گفت: «او، مسلمان و در عین حال سکولا بود و در نتیجه از من خواست مسلمان شوم و بحث پوشش من نیز مطرح نشد. ضمن اینکه من با اسلام و مسلمانان بیگانه نبودم.»

عنکبوت بیوه سیاه و بچه هایش , سها عرفات , احادیث عرفه، عرفات

سها که به فرانسوی ها بیشتر شباهت دارد و حداکثر لبنانی ها تا یک فلسطینی، به پرسش مربوط به تفاوت های محمود عباس با سلف خود پاسخ زیرکانه ای داد و گفت: «او بارها خود گفته است که عرفات نیست و نمی تواند باشد.» سها اضافه کرد: «اگر عرفات در بین ما بود بین فتح و حماس این همه اختلاف درنمی گرفت و می توانست بین دو جناح فلسطینی آشتی برقرار کند.»

خبرنگار اما به او یادآور شد که حماس اجازه نداد که دهمین سالگرد عرفات در غزه برگزار شود تا با یک تیر دو نشان را هدف گرفته باشد: اول اینکه از عمق اختلاف فتح و حماس خبر دهد و دیگر اینکه سها را که تا قبل از آن از حمله مستقیم به حماس پرهیز می کرد به موضع گیری علیه «حرکت مقاومت اسلامی» یا حماس وادارد و او گفت: «فلسطینی ها در پی حکومت اسلامی نیستند.» و به این ترتیب می خواست هدف حماس را با فتح و آرمان فلسطین متفاوت جلوه دهد.

از نکات جالب در سخنان سها این بود که به مقایسه یاسر عرفات با دیگر رهبران عرب پرداخت و گفت در حالی که برخی از آنها سرنگون شدند، بعضی را اعدام کردند یا کشتند یا در قفس انداخته اند، مردم بر مزار او حاضر می شوند و اشک می ریزند. اینکه از رهبر فقید فلسطینی ها دختری به یادگار مانده نیز برای هر بیننده ای جالب بود. (همنام مادرش) حتی کسانی که برای عرفات بعد از توافق اسلو احترامی قائل نیستند و او را به خیانت به آرمان فلسطین متهم می کنند.

سها بیشتر عمر خود را در فرانسه گذرانده و اکنون نیز در آپارتمانی در مالت زندگی می کند و همین نشان می دهد تعلق خاطری به اعراب ندارد و نزد فلسطینی ها نیز یک شخصیت سیاسی جدی به حساب نمی آید.

اعمال شب عرفات , ادعای حسن عباسی در مورد ارتش ,  23 ژوین ، روز جهانی زنان بیوه

اگر ثابت شود که یاسر عرفات واقعا مسموم شده و به مرگ طبیعی از دنیا نرفته، این کشف به حساب پیگیری های او گذاشته می شود؛ هر چند که این نگرانی وجود دارد که در صورت اثبات یا افشای این موضوع نیز بیش از آن که اسراییل احساس شرم کند، آتش اختلاف به دامان فلسطینی ها بیفتد و حماس متهم شود؛ هر چند که خانم سها چنین هدفی ندارد.

فارغ از آنچه او درباره مسیحی بودن خود قبل از ازدواج با عرفات گفت یا اصرار بر سکولار بودن آرمان فلسطینی ها بدون اشاره به نقش مذهب در زندگی چند میلیون نفر از ساکنان غزه، تاکید او بر درک درد و رنج مردم فلسطین این حرف او در گوش ها زنگ می زند که بر سر صدام حسین و معمر قذافی و حسنی مبارک چه آمد و عرفات هر قدر هم مخالف داشته باشد، در ردیف آنها قرار نمی گیرد.


ویدیو : ادعای بیوه عرفات پس از 10 سال