ادعای الجزیره درباره پیشنهاد غرب به ایران : الجزیره به نقل از یک تحلیلگر نظامی ...


الجزیره به نقل از یک تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که کشورهای غربی، چین، روسیه و ژاپن "بسته پیشنهادی" را به ایران پیشنهاد خواهند داد که حاوی لغو تحریم‌های اقتصادی و اعطای جایگاه بین‌المللی به ایران و ابقای بشار اسد در سوریه در مقابل توقف برنامه‌ هسته‌یی "با اهداف نظامی" ایران است. خبرگزاری ایسنا: الجزیره به نقل از یک تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که کشورهای غربی، چین، روسیه و ژاپن "بسته پیشنهادی" را به ایران پیشنهاد خواهند داد که حاوی لغو تحریم‌های اقتصادی و اعطای جایگاه بین‌المللی به ایران و ابقای بشار اسد در سوریه در مقابل توقف برنامه‌ هسته‌یی "با اهداف نظامی" ایران است.

پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه الجزیره به نقل از رون بن شای، تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که او در گزارشی در سایت خبری وای نت آورده است غرب از اهمیت و حساسیت ماندن اسد در قدرت، برای ایران مطلع است و می داند که این مساله به لحاظ استراتژیکی و دینی چه اهمیتی برای ایران دارد از این رو سعی می‌کند تا از این موضوع برای "وسوسه" حسن روحانی، رییس جمهور ایران برای رسیدن به توافق استفاده کند.

وی گفت که قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه به منظور کمک به تحقق این قرارداد با ایران است چرا که در آن مساله تهدید مستقیم با استفاده از قدرت نظامی در صورت عمل نکردن بشار به توافق موجود، وجود ندارد.

این تحلیلگر صهیونیستی افزود که کنفرانس ژنو 2 تضمین حضور اسد برای سال‌های بعدی را بررسی خواهد کرد.

وی اشاره کرد که تحرک آمریکایی‌ها در راستای قانع کردن ایرانی‌ها درخصوص دست کشیدن از برنامه‌ی هسته‌یی "با اهداف نظامی" است و این اقدام نه تنها به ایرانی‌ها در لغو تحریم‌های اقتصادی و بهبود اوضاع معیشتی کمک میکند بلکه اعطای یک جایگاه بین‌المللی به ایران را نیز برای آن تضمین خواهد کرد.


ویدیو : ادعای الجزیره درباره پیشنهاد غرب به ایران