ادعاهای جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران : اخبار سیاست خارجی - ادعاهای ...




اخبار سیاست خارجی - ادعاهای جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران

تصمیم ایجاد یک شورای همکاری میان ایران و ترکیه، اظهارات جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران، پاسخ وزیر خارجه ایران به ادعاهای مقامات اسرائیلی، محکومیت یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران و سفر بازرسان آژانس به ایران برای بازدید از معدن گچین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به سفر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به تهران، مهمترین بخش از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص داده است.

 

کتاب های جدید درباره تاریخ ایران , عامل حمله سایبری به برنامه هسته‌ای ایران , قانون خاتمه برنامه تسلیحات هسته ای ایران قبل از لغو تحریم ها

 

روزنامه «حریت» ترکیه از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و از تصمیم ایران و ترکیه برای ایجاد یک شورای همکاری در سطح عالی میان دو کشور خبر داده است. این روزنامه اشاره می کند که اردوغان در جریان سفر دو روزه خود به تهران، با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و مقام معظم رهبری دیدار و گفت و گو خواهد کرد. حریت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران می نویسد گفت و گو و ارتباطات میان دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و امید است که این روند ادامه پیدا کند.

 

محصولات جدید ایران خودرو , ماشین جدید ایران خودرو , درباره ایران

 

اظهارات جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره ایران، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. به نوشته «رویترز»، نتانیاهو مدعی شده توافق هسته ای ژنو، برنامه هسته ای ایران را تنها شش هفته عقب می اندازد و ایران قصد دارد با استفاده از فضا و فرصت به وجود آمده به واسطه این توافق، نیات خود برای دستیابی به سلاح هسته ای را پیگیری نماید. بر این اساس، وی تأکید کرده هدف توافق هسته ای نهایی با ایران، باید جلوگیری کامل از دستیابی ایران به سلاح هسته ای باشد. رویترز اشاره می کند که نتانیاهو پیش از این توافق ژنو را یک «اشتباه تاریخی» خوانده بود.

 

خودروهای جدید ایران خودرو , محصول جدید ایران خودرو , شعر درباره ایران

 

در همین حال، وزیر خارجه ایران مواردی را درباره نیات واقعی رژیم اسرائیل از طرح ادعاهای متعدد علیه ایران بیان کرده که در روزنامه «دیلی استار» لبنان بازتاب یافته است. این روزنامه می نویسد به گفته محمد جواد ظریف، رژیم اسرائیل از موضوع برنامه هسته ای ایران استفاده می کند تا اذهان را از جنایات خود علیه فلسطینی ها منحرف نماید. ظریف گفته: «تحت لوای برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند تا اذهان دولت ها و ملت ها را از جنایات خود در فلسطین منحرف کنند». وی این سخنان را در جریان دیدار با «جبرئیل رجب»، از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی بیان کرده است.

 

عکس نوشته های جدید درباره خدا برای پروفایل , شرایط جدید ایران خودرو , بزرگترین شرکت برنامه نویسی ایران

 

در مطلب دیگری مربوط به رژیم اسرائیل، بسیاری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «الجزیره» خبر محکومیت یک تبعه رژیم اسرائیل به جرم تلاش برای جاسوسی برای ایران را منتشر کرده اند. به نوشته این سایت، دادگاهی در بیت المقدس یک اسرائیلی را به اتهام تلاش جهت جاسوسی برای ایران به چهار سال و نیم زندان محکوم کرده است. در کیفرخواست این فرد آمده که وی در سال 2011 و در جریان حضور خود در برلین، با سفارت ایران در آلمان تماس گرفته و پیشنهاد جمع آوری اطلاعات به نفع ایران را مطرح کرده است. با این حال، بنا بر اعلام دادگاه، از آنجا که اطلاعات وی موجب آسیبی به رژیم اسرائیل نشده، وی تنها به زندان کوتاه مدت محکوم شده است.

 

پژوهای جدید ایران خودرو , خودرو جدید ایران خودرو , محصول جدید رنو در ایران

 

در نهایت و در میان دیگر مطالب، روزنامه «گالف تودی» موضوع سفر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران برای بازدید از معدن اورانیوم «گچین» را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه اشاره می کند که سفر مذکور، در چارچوب توافقنام همکاری میان ایران و آژانس انجام گرفته است و بازدید از این معدن، یکی از شش گام اساسی است که ایران متعهد شده برای رفع نگرانی ها پیرامون برنامه هسته ای خود بردارد. گالف تودی همچنین اشاره کرده که این بازدید بازرسان آژانس از گچین، نخستین بازدید آن ها از این دست از سال 2005 تاکنون به شمار می رود.

اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو : ادعاهای جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران