ادامه «قلب یخی 3» بالاخره می آید؟ : اخبار فرهنگی و هنری - ادامه «قلب یخی 3» ...



اخبار فرهنگی و هنری - ادامه «قلب یخی 3» بالاخره می آید؟

بالاخره بعد از یک سال امروز و فردا کردن و سر کار گذاشتن مخاطبان، ادامه «قلب یخی 3» قرار است از خرداد به بازار بیاید. خبر توزیع این مجموعه آخر هفته گذشته در سایت مخصوص این سریال اعلام شد و بلافاصله در «فیس بوک» و «آپارات» هم سر و صدا به راه انداخت.

سری یازدهم این مجموعه، سال گذشته همین موقع ها به شبکه نمایش خانگی آمد و از آن به بعد، هیچ یک از عوامل سریال، از تهیه کننده گرفته تا کارگردان و بازیگران و ... نسبت به توقف پخش آن هیچ توضیحی ندادند تا اینکه هفته گذشته سامان مقدم، کارگردان این مجموعه در صفحه فیس بوکش، نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. واکنش کارگردان و در ادامه تهدیدات او باعث شد تا ظرف یک هفته، خبر توزیع ادامه این مجموعه منتشر شود.


تهدید جدی کارگردان
سامان مقدم که در  یک سال اخیر، حاضر به صحبت راجع به این مجموعه نمی شد و حتی چندین بار درخواست مصاحبه را هم رد کرده بود، هفته گذشته بالاخره سکوتش را شکست. او در صفحه شخصی اش در فیس بوک راجع به وضعیت «قلب یخی 3» مطلب تهدیدآمیزی نوشت: «فیلمبرداری قلب یخی (فصل سوم) در بهمن ماه 91 پایان گرفت و طبق برنامه ریزی های تهیه کننده باید آخرین قسمت قلب یخی در 22 اسفند 91 توزیع می شد.

 

همه این مدت صرفا به دلیل احترامی که برای تهیه کننده قائل بودم سکوت کردم و منتظر ماندم اما بی اعتنایی به اعتماد مردم را بیش از این تحمل نمی کنم و در همین جا اعلام می کنم که اگر تا یک ماه دیگر قسمت های باقیمانده توزیع نشود، مسائلی را مطرح خواهم کرد که نه خوشایند تهیه کننده است و نه پخش کننده و نه وزارت ارشادی که اساسا او باید جوابگوی مردم باشد.»

 

ادامه مطلب , بالاخره , ادامه تحصیل در خارج از کشور

 

تهدید مقدم و توزیع قلب یخی
این مطلب در سایت مخصوص این سریال منتشر و با واکنش های مختلفی از سوی هواداران آن روبرو شد. بسیاری از مخاطبان، از اینکه بالاخره کارگردان سکوتش را شکست و طرف آنها را گرفته بود ابراز خوشحالی کردند: «چه عجب آقای مقدم سکوت را شکست!!!!! اگه پای حرفش بمونه می شه منتظر بقیه سریال بود!»، «دمش گرم بالاخره یک نفر اومد جلو طرف مردم»، «امیدوارم سامان مقدم بتواند برای ادامه توزیع فصل سوم کاری بکند»، «با این تهدید بی شک تا یک ماه آینده توزیع می شه! وگرنه ...» و «اگه سامان مقدم بعد از یک ماه حرف نزنه باید به حال مملکتمون گریه کنیم!»


بعضی ها هم مقدم را مقابل محمدحسین لطیفی قرار دادند و نوشتند که حداقل این کارگردان پای ادامه سریالش ایستاد و مثل لطیفی، آن را رها نکرد: «سامان مقدم دمت گرم. لطیفی از سامان مقدم یاد بگیر چقدر پای قلب یخی وایستاد.»


تعریف قصه سری دوازدهم
دو روز بعد همین سایت، مطلبی با عنوان «یک نکته راجع به فصل سوم قلب یخی» منتشر کرد و توضیح داد که: در فصل سوم قلب یخی قرار بود در قسمت پایانی، حامد (با بازی حسین یاری) به قطر برود و از شیخ عرب انتقام بگیرد و پیروز میدان شود اما به دلیل نبود بودجه کافی و نبود امکانات مالی و به اصرار تهیه کننده، فیلمنامه کمی تغییر کرد و حامد با بازی حسین یاری در مجموعه دوازدهم (قسمت های 23 و 24) کشته و از داستان خارج می شود.»


طبق صحبت های سامان مقدم راجع به پایان فیلمبرداری این مجموعه در زمستان 91، قطعا همه این اتفاق ها همان زمان افتاده و از همان زمان معلوم بوده که حسین یاری قرار است در سری دوازدهم از مجموعه خارج شود؛ با اینحال اما این مسئله تازه الان در سایت این مجموعه منتشر شده. درصورتی که این مسئله می توانست همان یک سال پیش، زمان توزیع سری یازدهم، رسانه ای شود چون حداقل آن زمان مخالطبان بیشتر در جریان داستان بودند و راحت تر با ادامه قصه ارتباط برقرار می کردند. گویا آن زمان همه کاملا می دانسته اند که قرار است سریال بعد از سری یازدهم؛ به خواب زمستانی طولانی برود.


عملی شدن تهدید بعد از یک هفته
روابط عمومی این سریال، همین آخر هفته در جدیدتری پست این سایت، از توزیع قطعی آن تا یک ماه دیگر خبر داده و نوشته: «سریال «قلب یخی 3» بعد از وقفه یکساله دوباره در خرداد ماه سال 93 جان می گیرد. منتظر مجموعه دوازدهم در خرداد ماه 93 باشید، باز هم ممنونیم از صبوری شما مخاطبین عزیز...»


این مطلب دقیقا یک هفته بعد از یادداشت تند سامان مقدم منتشر شده و کاملا پیداست که تهدیدات او تا چه حد کارساز بوده. سوال اینجاست که وقتی تهدیدات سامان مقدم می تواند تا این حد، جریان ساز شود، چرا بعد از یک سال اقدام به انتشار چنین یادداشتی می کند؟ چرا در تمام طول یک سال گذشته که مخاطبان مدام راجع به «قلب یخی 3» سوال می کردند و دنبال تماشای ادامه آن بودند، این کارگردان اظهارنظری نکرد؟


مسئله جالب تر اینکه مقدم در یادداشت خود تهدید کرده درصورت توزیع نشدن قسمت های پایانی، مسائلی را مطرح می کند که نه خوشایند «تهیه کننده» است و نه «پخش کننده» و نه «وزارت ارشاد»! حالا معلوم نیست تهدید به کدام یک از این سه، فشار بیشتری وارد کرده که آنقدر سریع اقدام به توزیع این قسمت ها کرده اند؛ «تهیه کننده»، «پخش کننده» یا «ارشاد»!


یک سال بدون توضیح قانع کننده
سرعت عمل تهیه کننده سریال در به جریان انداختن پرونده «قلب یخی 3» بعد از شنیدن تهدیدات کارگردان، در حالی اتفاق می افتد که یک سال از توزیع آخرین قسمت آن می گذرد. طبیعتا مخاطبان این سریال که برای خرید هر قسمت، سه هزار تومان هزینه کرده اند، خیلی زودتر از اینها منتشر چنین اتفاقی بودند و از شبکه نمایش خانگی انتظار داشتند آن را خیلی وقت پیش به جریان بیندازد.


در طول این یک سال، بارها و بارها مسئله پایان «قلب یخی 3» را از شورای صدور پروانه ساخت و نمایش خانگی وزارت ارشاد پیگیری کرده بودیم اما هیچ زمانی توضیحی قانع کننده در این باره شنیده نمی شدیم.
پاسخ ها بیشتر به این سمت و سو می رفت که تهیه کننده قرار است ادامه آن را برای گرفتن پروانه نمایش به ارشاد بفرستد و در پاسخ به این سوال که «اگر نفرستند چه می شود؟» یا «آیا هیچ برخوردی قرار نیست با این تهیه کننده متخلف صورت بگیرد؟» فقط می گفتند که قطعا برای کارهای بعدی، سختگیری های بیشتری با این تهیه کننده می شود!


بی اعتمادی ادامه دار مخاطبان
پست آخر این سایت هم از سوی مخاطبان واکنش های مختلف داشت. غیر از آنهایی که به خاطر توزیع ادامه سریال، ابراز خوشحالی کرده اند و بدون کمترین گلایه ای، گفته اند که بلافاصله بعد از توزیع، آن را می خرند، بقیه کامنت ها نکات جالبی دارند.
مثلا یکی از مخاطبان نوشته: «سامان مقدم ازشون خورده شیشه داشتاااا تا تهدید کرد سریع به فکر توزیع افتادن» مخاطب دیگری نوشته که اصلا به این وعده ها اعتماد ندارد: «قول میدم ماه دیگه می نویسی: منتظر ادامه فصل سوم قلب یخی نباشید.»


یا «چندین بار تا حالا قول دادید این بار حتما میاد؟؟؟» البته جالب اینجاست که خود ادمین سایت در پاسخ به این نظرات، قاطعانه جواب داده که توزیع ادامه سریال قطعی است و این بار اصلا قرار نیست زیر قول شان بزنند.


توزیع یا باز هم بدقولی؟
از آخر هفته گذشته، خبر توزیع ادامه مجموعه در فیس بوک و سایر سایت های غیررسمی دیگر، سروصدای زیادی به پا کرده. سایت «آپارات» هم همین روز گذشته کلیپی از مازیار فلاحی منتشر کرد و به عنوان توضیح، زیر آن نوشت: «طبق آخرین خبری که دارم قراره خرداد 93 ادامه این سریال توزیع بشه.»
البته هنوز هیچ کدام از خبرگزاری ها و سایت های رسمی خبری از توزیع ادامه سریال منتشر نکرده اند. به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم بعد از این همه بدقولی که در چند سال اخیر از عوامل قلب یخی دیده ایم، این بار قرار است وعده های آنها چه سرانجامی داشته باشد.

اخبار فرهنگی و هنری - برترین ها،  هفت صبح


ویدیو : ادامه «قلب یخی 3» بالاخره می آید؟