ادامه تجاوزات سعودی به یمن، با وجود آتش بس! / حرکت نیروهای گارد ملی عربستان به سوی مرز یمن :



عربستان سعودی , تلفات سنگین عربستان سعودی در یمن , پیامدهای سیاسی تحولات اقتصادهای نفتی عربستان سعودی و ایران

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز لحظاتی پیش درخبری فوری از حمله هواپیماهای سعودی به منطقه نجد مرقد در بیحان در استان شبوة یمن خبر داد. همچنین شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای ارتش عربستان سعودی مستقر در کوه الدودی چند فروند راکت به طرف استان صعده یمن شلیک کردند.

با وجود اعلام توقف حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به یمن، تحرکات نظامی عربستان در مناطق مرزی یمن افزایش یافته است.

به گزارش انتخاب ؛ شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع گزارش داد: گروهی از نیروهای گارد ملی عربستان متشکل از یک لشکر صبح امروز به سمت منطقه نجران در جنوب این کشور در مرز یمن حرکت کردند.این تحرکات نظامی عربستان دو روز پس از دستور سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان برای مشارکت نیروهای گارد ملی این کشور در عملیات نظامی نیروهای ائتلاف در یمن صورت می گیرد.

یک لشکر از نیروهای گارد ملی عربستان متشکل از سه گردان و به همراه گردان «سعد» امروز به سمت منطقه نجران حرکت کردند.وی افزود: مناطق مرزی جنوب عربستان با یمن هر از گاهی شاهد درگیرهایی با گروه الحوثی است. حرکت نظامیان عربستان برای تقویت حضور نظامی در این منطقه است

امروز در مناطق مرزی عربستان با یمن مانند جازان و نجران هیچ درگیری یا بمباران صورت نگرفت. اما پرواز جنگنده های ائتلاف عملیات «طوفان قاطعیت» در مناطق مرزی عربستان با یمن همچنان ادامه دارد و نیروهای ائتلاف تلاش دارند تحرکات شبه نظامیان وابسته به گروه الحوثی را در این منطقه زیر نظر بگیرند.سرلشکر مرعی فرمانده نیروهای عربستان در جازان گفت، برخی از عناصر حوثی تلاش داشتند از منطقه مرزی وارد خاک عربستان شوند اما بازداشت شدند.

این افراد غیر مسلح بودند. این افراد بازجویی و به دستگاه های امنیتی عربستان برای تکمیل پرونده آنها تحویل داده شدند.وی در ادامه افزود: گذرگاه مرزی الطوال عربستان با یمن برای خروج اتباع کشورهای عربی و غیر عربی از یمن باز است و تا کنون نزدیک به چهل و دو هزار نفر از این گذرگاه وارد عربستان شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز لحظاتی پیش درخبری فوری از حمله هواپیماهای سعودی به منطقه نجد مرقد در بیحان در استان شبوة یمن خبر داد.

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: نیروهای ارتش عربستان سعودی مستقر در کوه الدودی چند فروند راکت به طرف استان صعده یمن شلیک کردند.

سخنگوی انصار الله یمن: حمله به مراکز غیرنظامی یمن نشان دهنده سردرگمی دشمن است

سخنگوی گروه انصارالله یمن با محکوم کردن اقدام جنگنده های سعودی در هدف حمله قرار دادن ساختمان تلویزیون «الیمن الیوم» تاکید کرد این حملات سعودی، صهیونیستی و آمریکایی نشان دهنده سردرگمی دشمن است.

محمد عبدالسلام در صفحه خود در شبکه اجتماعی «فیس بوک» نوشت: همبستگی خود را با همه کارکنان و همکاران در تلویزیون «الیمن الیوم» که هدف حمله جنایتکارانه سعودی- صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفت و در نتیجه آن چهار تن از آنها شهید و برخی دیگر زخمی شدند و خسارت های مالی به ساختمان تلویزیون وارد شد اعلام می کنیم.وی تاکید کرد: ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنیم. در این حملات جنایتکارانه بیشتر مراکز و تاسیسات غیرنظامی و زیربنایی، مراکز بهداشتی و رسانه ها هدف حمله قرار گرفتند که نشان دهنده سردرگمی دشمنان و کینه کور آنها علیه ملت یمن است.

وی افزوده است: این حمله نشان دهنده نقش ملی و سازنده تلویزیون الیمن الیوم در رسوا کردن طرح های جنایتکارانه و وحشتیانه است که یمن و یکپارچگی، امنیت و ثبات آن هدف قرار دارد.

هشدار روسیه
وزارت امور خارجه روسیه به عربستان سعودی درباره پیامدهای هرگونه عملیات نظامی زمینی در یمن بر آینده روند سیاسی در این کشور هشدار داد.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار به ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان، تاکید کرد: انجام هرگونه عملیات زمینی در یمن به پیچیده‌تر شدن بحران این کشور می‌انجامد.

 وی گفت: اجرای این عملیات هرگز کمکی به ایجاد راهکار سیاسی در یمن نمی‌کند بنابراین ما توقف عملیات نظامی و آغاز مذاکرات سیاسی میان طرف‌های درگیر را توصیه می‌کنیم.وی با اشاره به اینکه روسیه تحولات و اوضاع در یمن را پیگیری می کند، گفت: طرف روسی از توقف حملات هوایی استقبال می کند زیرا آنچه برای ما اهمیت دارد این است که روند سیاسی در یمن شروع شود.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو : ادامه تجاوزات سعودی به یمن، با وجود آتش بس! / حرکت نیروهای گارد ملی عربستان به سوی مرز یمن