ادامه بحران در سینمای ایران با یورو 2012 : سینمای ایران سال 1391 را با بحران، ...


سینمای ایران سال 1391 را با بحران، جنجال و حاشیه‌های فراوان آغاز كرد؛ بحرانی كه پس‌لرزه‌هایش تا همین امروز كه به پایان فصل بهار نزدیك می‌شویم، ادامه دارد. خبرآنلاین: سینمای ایران سال 1391 را با بحران، جنجال و حاشیه‌های فراوان آغاز كرد؛ بحرانی كه پس‌لرزه‌هایش تا همین امروز كه به پایان فصل بهار نزدیك می‌شویم، ادامه دارد.

 این بحران تاثیر خود را روی روند فروش فیلم‌ها و بعد اقتصادی سینما هم گذاشته و با وجود افزایش هرساله قیمت بلیت‌ها، فروش پایین فیلم‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و حتی سال‌های پیشتر از آن، وضعیت نگران‌كننده‌ای به وجود آورده است.

نخستین دلیل این معضل را در بحران اكران دو فیلم نوروزی، اعتراض برخی گروه‌های غیررسمی و نهاد‌های رسمی نسبت به نمایش این آثار و پایین آمدن دو فیلم یادشده از اكران در زمانی بسیار زودتر از موعد مقرر می‌توان یافت.

اما دلیل مهم‌تر را می‌توان به افت كیفی فیلم مرتبط دانست. از همان روز پایانی جشنواره سی‌ام در بهمن‌ماه گذشته می‌شد حدس زد مجموعه فیلم‌هایی كه قرار است سال 91 اكران شوند، چنگی به دل نمی‌زنند و كاهش اقبال عمومی نسبت به فیلم‌های پیش‌رو قابل پیش‌بینی بود.

سینمای ایران , اخبار سینمای ایران , پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

 حتی «نارنجی‌پوش» به ضرب و زور نام یك فیلمساز معتبر و دو سه بازیگر محبوب و حمایت‌های همه‌جانبه برخی نهاد‌ها هم به فروش نه‌چندان مطلوب رسیده و تا این لحظه كه نزدیك به 80 روز از سال جدید می‌گذرد، هیچ فیلمی موفق به دستیابی به فروشی قابل‌توجه نشده است.


با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس و دانشگاه‌ها و پایان رسیدن اكران دوم نوروز، فصلی تازه در مناسبات اقتصادی سینمای ایران آغاز می‌شود؛ فصلی كه به شكلی بالقوه تا پیش از فرارسیدن ماه مبارك رمضان می‌توانست از دوره‌های پراستقبال مخاطبان از فیلم‌های حاضر در اكران باشد.

اما با شرایطی كه از آغاز سال بر مناسبات سینمای كشور حاكم شده، به نظر نمی‌رسد فیلم‌های این دوره هم با فروش آنچنانی همراه شوند.

بجز دو فیلم «آزمایشگاه» و «چك» كه هم‌اكنون اكران خود را آغاز كرده‌اند، فیلم جنجالی و كنجكاوی‌برانگیز «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران هم كه از این هفته روی پرده رفته است.

اما متاسفانه همزمانی اكران این فیلم (كه قابلیت جذب مخاطب پرشمار را دارد) با آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا باعث شده بحران اقتصادی سینمای ایران كه از جنجال‌های اكران نوروزی شروع شده بود بازهم ادامه داشته باشد.        


ویدیو : ادامه بحران در سینمای ایران با یورو 2012