اختلاف 2200 تومانی قیمت موز در بازار : واردات موز در دو ماهه نخست سال جاری ...


واردات موز در دو ماهه نخست سال جاری به ۱۰۰ هزار تن رسید، این در حالی است که قیمت هر کیلو از این میوه در گمرک معادل ۲۸۰۰ تومان و متوسط قیمت آن در مغازه به ۵۰۰۰ هزار تومان می‌رسد. خبرگزاری نسیم: واردات موز در دو ماهه نخست سال جاری به ۱۰۰ هزار تن رسید، این در حالی است که قیمت هر کیلو از این میوه در گمرک معادل ۲۸۰۰ تومان و متوسط قیمت آن در مغازه به ۵۰۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در حالی که طی نخستین ماه سال جاری موز با افزایش 50 درصدی خود را به لیست 5 قلم عمده واردات رسانده بود در اردیبهشت ماه، واردات این محصول کشاورزی به دو برابر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده و به بیش از 57 هزار تن رسید.

ارزش واردات 57 هزار تن موز در اردیبهشت معادل 44 میلیون دلار بوده‌است و این درحالی‌است که آمار واردات در ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که در این ماه مجموعا نزدیک به 25 هزار تن موز به کشور وارد شده‌بود که ارزش آن به 26.5 میلیون دلار می‌رسید.

آمار از واردات در دوماهه نخست سال جاری نیز نشان می‌دهد که در این مدت 100 هزار تن موز و با ارزش 76.5 میلیون دلار وارد کشور شده‌است که نسبت به واردات 54 هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته می‌توان گفت که مجموعا واردات موز به کشور افزایش دوبرابری دارد.

اما قیمت هر کیلو موز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با 0.2 کاهش، معادل 0.8 دلار بوده که با محاسبه بر اساس قیمت دلار آزاد، قیمت هر کیلو موز، 2800 تومان است و این در حالی است که هر کیلو از این میوه در مغازه نزدیک به 5000 تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

همچنین رشد واردات موز در دوماهه نخست امسال موز را به عنوان یازدهمین کالای عمده وارداتی قرار داده‌ است.


ویدیو : اختلاف 2200 تومانی قیمت موز در بازار