احمد خاتمی: مخالف دولت نیستم : سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس ...


سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از جمله چهره‌های سیاسی کشور بنده هستم و موضع من مشخص است، موضع بنده موضع رهبری و مخالف دولت هم نیستیم. رهبری می‌گوید فتنه خط قرمز است و دولت هم باید خط قرمزش فتنه باشد، رهبری می‌گوید نیروهای ارزشی را طرد نکنید و تندرو نگویید دولت هم باید به آن عمل کند. خبرگزاری تسنیم: سیداحمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع عزاداران اربعین شهرستان کهنوج با بیان زوایای فرهنگ عاشورا گفت: یکی از این ابعاد فرهنگ عاشورا پاسداری و فداکاری در راه دین است.

وی افزود: دین در حاشیه زندگی نیست، بلکه متن زندگی است و آدمی با دین زنده است، دین به شما یاد می‌دهد که جهت درست زندگی کردن را پیدا کنید.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری مدام بحث نفوذ را مطرح می‌کنند، یک بُعد آن نفوذ فرهنگی است و یک شاخه نفوذ فرهنگی غارت دین است.

خاتمی گفت: 180 شبکه فارسی ماهواره‌ای می‌خواهد هویت یک نسل را از بین ببرد و جوانان ما را از مقدسات مأیوس کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که فکر می‌کنند اکنون فضا برای اهانت به مقدسات و شعار علیه امر به معروف و نهی از منکر باز شده است کور خوانده‌اند و فضا برای اهانت به دین و مقدسات باز نیست و نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما با سالار شهیدان بیعت بستیم و دِین خود را ادا می‌کنیم و جلوی کسانی که مقدسات را نشانه گرفته‌اند می‌ایستیم و هویت کسانی را که استقلال این ملت را به بازی گرفته‌اند، افشا می‌کنیم.

خاتمی دومین بُعد فرهنگ عاشورا را بصیرت‌افزایی دانست و گفت: تمام زیارت عاشورا در دو جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» خلاصه شده و این یعنی یزید و ابن‌زیاد عصر خود را بشناسید و به‌اشتباه آب به آسیاب دشمن نریزیم و این نیاز به بصیرت و دشمن‌شناسی دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ اینکه رهبری بارها بر دشمنی آمریکا با ما تأکید دارد باید پیام آن را فهمید و آن دو چیز است، یکی اینکه عده‌ای در کشور هستند که در پی رابطه با آمریکا‌ هستند و دوم اینکه چرا ما نمی‌خواهیم با آمریکا رابطه داشته باشیم.

خاتمی با بیان اینکه بعد از برجام برخی می‌گویند تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است، گفت:‌ مبادا قلم‌زنانی چهره آمریکا را بزک و جاده در رابطه با آن باز کنند که این بصیرت می‌خواهد و مردم متدین ما حواسشان است.

وی با اشاره به اینکه جهاد مانند نماز و روزه واجب است، گفت: تا آمریکا شیطنت می‌کند ما مثل سرو ایستاده و مقابله خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ دیگر عاشورا فرهنگ همدلی است و رهبر انقلاب اسم مناسبی برای امسال گذاشته است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: اینکه عکس امام و رهبری را بالای سرمان بگذاریم و عکس آن عمل کنیم، همدلی را نمی‌رساند، همدلی در سایه ولایت‌مداری شکل می‌گیرد، دولت و ملت حول این محور به وحدت می‌رسند آن هم در عمل و نه در شعار باید پیگیری کنیم.

وی گفت: از جمله چهره‌های سیاسی کشور بنده هستم و موضع من مشخص است، موضع بنده موضع رهبری و مخالف دولت هم نیستیم. رهبری می‌گوید فتنه خط قرمز است و دولت هم باید خط قرمزش فتنه باشد، رهبری می‌گوید نیروهای ارزشی را طرد نکنید و تندرو نگویید دولت هم باید به آن عمل کند.


ویدیو : احمد خاتمی: مخالف دولت نیستم