احمدی نژاد: کاش می شد یک یارانه بزرگی تو جیب مردم می گذاشتیم تا همه بروند مسافرت :



 

169 نظر احمدی نژاد مردم از من میخواهند کاندید شوم , احمدی نژاد و افزایش یارانه , وعده یارانه احمدی نژاد

 

محمود احمدی نژاد بار دیگر در برنامه "سفر به خیر" شبکه سوم سیما شرکت کرد و البته در بخش هایی از سخنانش، سعی کرد اظهاراتی نا مرتبط با موضوع برنامه به زبان آورد.

رییس جمهور ابتدا گفت: "ایمنی در سفر مهمتر از زمان سفر است. ایمنی می خواهیم که سالم به مقصد برسیم. این ایمنی بر می گردد ابتدا به راننده، بعد خودرو و جاده. خودرو باید متناسب با کاری که می خواهد بکند، ساخته شده باشد. خودرویی که می خواهد با 120 کیومتر برود، باید ترمز و موتوری متناسب با 120 کیلومتر داشته باشد و البته نیازهایی دارد؛ کمربند ایمنی، کیسه هوا، ترمز ضد قفل و جنس بدنه داخلی و خارجی مناسب."

احمدی نژاد با کنایه به خودروسازان گفت: "وقتی می گوییم وسیله استاندارد، یعنی ویژگی های لازم برای حفظ سلامتی سرنشینان داشته باشد. اگر کارخانه ای استاندارهای لازم را رعایت نمی کند؛ اگر کارخانه ای کیسه هوا نمی گذارد، کیفیت تولیدی خوبی ندارد. حالا هرچقدر هم که تولید داشته باشد، مردم نخرند  تا برود خودش را درست کند. کارخانه 100 تا بسازد، اما خوبش را بسازد. نه اینکه 200 هزار تا بسازد، اما ایمنی نداشته باشد."

او گفت: "خوشبختانه پیشرفت هایی خوبی در تولید خودرو داشته ایم. خیلی تغییرات بوجود آمده است. اما مانده تا بروز بشویم. باید به جایی برسیم تا وسیله ای که می آید در بازار، استانداردهای ایمنی و محیط زیستی داشته باشد. حالا یک کارخانه هم تعطیل شود؟ خب برود یک خط تولید دیگر بسازد."

رئیس جمهور البته آرزو کرد که روزی برسد که تمام 21 میلیون خانواده ایرانی، حداقل یک وسیله نقلیه داشته باشد: "وقتی شهرها بزرگ می شود، بدون وسیله نقلیه نمی شود زندگی کرد. وسیله نقلیه وسیله پیشرفت و رفاه است. همه نیاز دارند وسیله نقلیه امن، پیشرفته، شیک، کم مصرف و سالم داشته باشند. این لازمه زندگی است، مگر می شود بدون وسیله نقلیه زندگی کرد؟"

اگر دولت می توانست یک یارانه بزرگی می داد تا همه بروند مسافرت

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره یارانه سفر گفت: "ملت ایران از چند هزار سال قبل یک ملت فرهنگی است. بعد از اسلام هم قوی تر شده. همین که خانوادگی سفر می کند، نشان از فرهنگ بالای مردم ایران دارد. ایرانی ها سفر می کنند تا صله رحم بجا بیاورند. اگر دولت می توانست یک یارانه بزرگی می داد تا همه بروند مسافرت."

او همچنین گفت: "اگر اجازه می دادند مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا می کردیم، 70-80 هزار تومان تو جیب مردم می گذاشتیم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجرای مرحله دوم."

رییس جمهور توصیه هایی هم به راننده ها داشت: "ماشین شما 200 کیلومتر می رود، اما نمی شود با این سرعت رفت. جاده های ما برای سرعت 200 کیلومتر در ساعت طراحی نشده است، آقا نرو. وقتی نوشته 120 کیلومتر، یعنی بیش از این جاده ظرفیت ندارد"

وی در پایان گفت: "امیدوارم امسال دست به دست هم بدهیم نوروز خوبی بی حادثه داشته باشیم. سال 91 هم تلفات تصادفات رانندگی به زیر 20 هزار نفر برسد."

گفتنی است احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی فرهنگ یار ترافیک شد.../انتخاب


ویدیو : احمدی نژاد: کاش می شد یک یارانه بزرگی تو جیب مردم می گذاشتیم تا همه بروند مسافرت