احمدی‌نژاد: آنقدر علیه فرمول غلط "دو فرزند" می‌گویم تا حساسیت‌ها برانگیخته شود :



 

 

احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما

 

رئیس جمهور اسلامی ایران با تاکید مجدد بر نادرست بودن فرمول دو فرزند برای یک خانواده گفت: من این را آنقدر می گویم که به واقع حساسیت ها در رابطه با آن برانگیخته شود زیرا این فرمول بر اساس اندیشه غلطی شکل گرفته که کشورهای دیگر برای نجات خود آن را به ما دیکته کرده اند.

دکتر احمدی نژاد در جریان هشتادو پنجمین جلسه هیئت دولت و در جلسه ای با مدیران استان گیلان از اقدامات انجام شده در این استان تقدیر کرد و در عین حال به مدیران این استان توصیه کرد که قدرشناس فرصت بوجود آمده برای خدمتگزاری باشند.

وی افزود: فرصت خدمتگزاری قابل قیاس با سایر فرصت ها نبوده زیرا بالاترین عبادت خدمت به خلق خداست و به واقع خداوند انسان را خلق کرده است تا از طریق خدمت به مردم حاکمیت خداوند را محقق نماید.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط امروز جهانی تصریح کرد: ما در مقطعی هستیم که طومار استکبار برچیده خواهد شد و در این مقطع ملت ایران در محوریت است. حال فرصت خادمی در چنین شرایطی بالاترین فرصتی است که بسیاری از بزرگان آرزوی خدمت در این مقطع را دارند.

احمدی نژاد در ادامه رسیدگی به مشکلات تک تک مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما یک ماموریت داریم و آن ساختن ایران است ولی این ماموریت نباید ما را از مشکلات تک تک مردم غافل کند و باید معادل همان وقتی که برای مسائل کلان کشوری می گذاریم، برای رسیدگی به مشکلات تک تک مردم نیز باید وقت بگذاریم.

وی در ادامه گفت: برنامه های ما نقص هایی نیز دارد و عده ای بابت آن دچار آسیب می شوند نباید نسبت به آسیب هایی که به یک فرد وارد می شود غافل بود زیرا یک مشکل کوچک ممکن است دهها خانواده را با مشکل مواجه کند.

رئیس جمهور با توصیه به مدیران برای صرفه جویی گفت: اگر به اندازه ای که برای اموال شخصی حساس هستیم به همان میزان برای بیت المال هم حساسیت داشته باشیم در شرایط امروز حداقل 30 درصد از هزینه های دولت کاهش می یابد.می توان همین صرفه جویی ها را در مسیر افزایش حقوق کارمندان و رفع مشکلات مردم مورد بهره برداری قرار داد.

احمدی نژاد رمز خدمتگزاری را عشق به مردم دانست و گفت: در نظام اسلامی عینیت عشق به خداوند در عشق به مردم تبلور پیدا می کند و کسی که در کار خود عشق نداشته باشد به اولین کسی که ضربه می زند خودش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت اشاره کرد و گفت: کشور امروز در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد ولی این پیشرفت زمانی معنا پیدا می کند ما هدفی را به طور مشخص داشته باشیم و به سوی آن هدف گام برداریم.

رئیس جمهور الگوی ایرانی اسلامی را هدف ساختن فرهنگ خودمان عنوان کرد و گفت: ما برای آینده تصویب دستور آرمانی داریم و معتقدیم جهان در نقطه اوجش توسط فرزندی از سلاله پیامبر اکرم (ص) اداره خواهد شد یعنی به دنبال تحقق جامعه مهدوی هستیم نه جامعه توسعه یافته غربی. لذا الگوهایمان را باید بر اساس این هدف ترسیم کنیم.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به ابعاد الگوی ایرانی اسلامی توسعه گفت: اسلام در واقع یکی بیشتر نیست ولی اسلامی که ما در ایران آن را فهم می کنیم نگرشی متعالی به اسلام است. لذا ما باید با توجه به توانمندی و استعدادهای داخلی و ریشه ایرانی کشور را بسازیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشرفت با اندیشه های وارداتی میسر نمی شود گفت: البته این معنی عدم استفاده از تجربیات دیگران نیست و باید تجربیات دیگران را در خدمت روش های پیشرفت خودمان قرار دهیم.

وی با تاکید مجدد بر استفاده از استعدادهای بومی مناطق مختلف کشور گفت: تا چند سال پیش سخن از حذف چای از محصولات استان گیلان مطرح بود ولی امروز به جایی رسیده است که منطقه اشتغال و درآمد را به کشاورزان بازگردانده است و همین استعداد طبیعی امروز سود ده شده است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید مجدد بر نادرست بودن فرمول دو فرزند برای یک خانواده گفت: من این را آنقدر می گویم که به واقع حساسیت ها در رابطه با آن برانگیخته شود زیرا این فرمول بر اساس اندیشه غلطی شکل گرفته که کشورهای دیگر برای نجات خود آن را به ما دیکته کرده اند.

وی افزود: این مسئله خلاف منطق قرآن بوده و ترس از فقر به واقع وعده شیطانی است برای محدودیت قائل شدن برای فرزند دار شدن.

رئیس جمهور در پایان سخنانش خطاب به مدیران استان گیلان گفت: انتظارم از استان گیلان و مدیرانش این است که الگویی برای ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شوند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : احمدی‌نژاد: آنقدر علیه فرمول غلط "دو فرزند" می‌گویم تا حساسیت‌ها برانگیخته شود